Verantwoordelijkheid

"De verkoop van hightech-banden in een online webshop van een discounter tegen afbraakprijzen laat een gebrek aan verantwoordelijkheid zien", reageert de BRV. "Zeker omdat de bandenvakhandel pogingen doet om een kwalitatief hoogwaardig product te vermarkten. Het staat buiten kijf dat dit een nadelige invloed heeft op de marges."

Hankook en Goodyear

Lidl is enige tijd geleden gestart met de verkoop van winterbanden van de merken Hankook en Goodyear, en van complete band-wielcombinaties. Het bedrijf spreekt over 3.400 montagepartners. BRV zegt te betreuren dat het bedrijf hiermee "een uiterst contraproductieve actie is begonnen. Volgens BRV heeft dit dan ook zeker een beperkte kans.

Hankook en Goodyear zeggen zich te distantiëren omdat de banden niet via het officiële verkoopkanaal van deze bandenfabrikanten worden geleverd.

Bron: Autobandenportaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding