Nieuwe Michelin EverGrip houdt grip tijdens slijtage

Het aantal aanrijdingen is tijdens regen twee maal zo groot als tijdens droog weer. Daarom heeft Michelin een nieuwe technologie ontwikkeld voor betere grip en kortere remweg op een nat wegdek, ook nadat de band al (deels) versleten is.

Bijzonder is dat met deze nieuwe EverGrip-technologie de banden dankzij de ‘verborgen groeven’ beter in staat zijn het water weg te werken naarmate de band slijt. Mitch Butler,  de coo van Michelin voor Noord-Amerika, sprak op de Detroit Auto Show. "Als deze banden beginnen te slijten, hebben ze onder natte weersomstandigheden meer grip en remmen ze beter dan wanneer ze nieuw zijn. Op een nat wegdek scheelt dat een hele autolengte."

De nieuwe technologie wordt toegepast op de nieuwe Premier A/S band, maar zal volgens Butler worden toegepast op het hele gamma. In de banden wordt een uniek rubber compound voor grotere grip gecombineerd met een profiel met ‘verborgen groeven’ die groter worden naarmate de band wordt gebruikt. Bandenprofiel zorgt voor het wegsluizen van water om grip te houden maar tot op heden verliezen traditionele banden tractie naarmate het profiel aan slijtage onderhevig is.

Belangrijk is vooral dat het nieuwe product in wezen op dezelfde manier slijt als conventionele banden. Michelin geeft zestigduizend mijl (96 duizend km) garantie op de A/S-banden met EverGrip, die vanaf april in Noord-Amerika beschikbaar komen. Naar verwachting worden ze vervolgens wereldwijd te koop aangeboden. (HHemmes)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Nieuwe Michelin EverGrip houdt grip tijdens slijtage - Automobielmanagement.nl

Nieuwe Michelin EverGrip houdt grip tijdens slijtage

Het aantal aanrijdingen is tijdens regen twee maal zo groot als tijdens droog weer. Daarom heeft Michelin een nieuwe technologie ontwikkeld voor betere grip en kortere remweg op een nat wegdek, ook nadat de band al (deels) versleten is.

Bijzonder is dat met deze nieuwe EverGrip-technologie de banden dankzij de ‘verborgen groeven’ beter in staat zijn het water weg te werken naarmate de band slijt. Mitch Butler,  de coo van Michelin voor Noord-Amerika, sprak op de Detroit Auto Show. "Als deze banden beginnen te slijten, hebben ze onder natte weersomstandigheden meer grip en remmen ze beter dan wanneer ze nieuw zijn. Op een nat wegdek scheelt dat een hele autolengte."

De nieuwe technologie wordt toegepast op de nieuwe Premier A/S band, maar zal volgens Butler worden toegepast op het hele gamma. In de banden wordt een uniek rubber compound voor grotere grip gecombineerd met een profiel met ‘verborgen groeven’ die groter worden naarmate de band wordt gebruikt. Bandenprofiel zorgt voor het wegsluizen van water om grip te houden maar tot op heden verliezen traditionele banden tractie naarmate het profiel aan slijtage onderhevig is.

Belangrijk is vooral dat het nieuwe product in wezen op dezelfde manier slijt als conventionele banden. Michelin geeft zestigduizend mijl (96 duizend km) garantie op de A/S-banden met EverGrip, die vanaf april in Noord-Amerika beschikbaar komen. Naar verwachting worden ze vervolgens wereldwijd te koop aangeboden. (HHemmes)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding