Continental ziet perspectief in USA en Europa

Continental verwacht in 2014 in totaal elf miljoen meer banden te verkopen op de Europese en Noord-Amerikaanse vervangingsmarkt dan vorig jaar. Dit zeiden CEO Elmar Degenhart en CFO Wolfgang Schaefler tijdens een persbijeenkomst in Hannover.

Volgens Degenhart zal de bandenmarkt in deze twee regionen een groei van twee procent laten zien. Beide regionen zijn volgens hem erg belangrijk voor Continental’s verkopen van vervangingsbanden. Inclusief de verdere groei in Azië en Zuid Amerika zal de globale vervangingsmarkt dit jaar toenemen met drie procent. In het OE segment verwacht de CEO dat de globale productie van personenauto-, SUV- en lichte bedrijfsautobanden zal toenemen met twee procent per jaar.
Voor geheel 2014 rekent Continental op een omzetgroei van vijf procent tot 35 miljard euro. Valuta-effecten kunnen deze groei nog beinvloeden, maar volgens Degenhart zou dit niet nadelig hoeven te werken voor de winstmarge.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Continental ziet perspectief in USA en Europa - Automobielmanagement.nl

Continental ziet perspectief in USA en Europa

Continental verwacht in 2014 in totaal elf miljoen meer banden te verkopen op de Europese en Noord-Amerikaanse vervangingsmarkt dan vorig jaar. Dit zeiden CEO Elmar Degenhart en CFO Wolfgang Schaefler tijdens een persbijeenkomst in Hannover.

Volgens Degenhart zal de bandenmarkt in deze twee regionen een groei van twee procent laten zien. Beide regionen zijn volgens hem erg belangrijk voor Continental’s verkopen van vervangingsbanden. Inclusief de verdere groei in Azië en Zuid Amerika zal de globale vervangingsmarkt dit jaar toenemen met drie procent. In het OE segment verwacht de CEO dat de globale productie van personenauto-, SUV- en lichte bedrijfsautobanden zal toenemen met twee procent per jaar.
Voor geheel 2014 rekent Continental op een omzetgroei van vijf procent tot 35 miljard euro. Valuta-effecten kunnen deze groei nog beinvloeden, maar volgens Degenhart zou dit niet nadelig hoeven te werken voor de winstmarge.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding