Tyrenet en Friese autodealers in logistiek: Autobowl

Onder de naam Autobowl is banden- en wielenleverancier Tyrenet met meerdere Friese autodealerholdings een samenwerking gestart voor de noordelijke provincies.

De letters in het woord ‘Bowl’ staan voor Banden, (Originele) Onderdelen, Wielen en Logistiek. Dirk Wessels, Tyrenet FD directeur en mede-initiatiefnemer, wil met Autobowl de servicegraad verhogen en de logistieke kosten beperken. Elke dag melden de deelnemers hun bestellingen voor 12.00 uur en 17.00 uur aan bij Autobowl, voor de gezamenlijke middag- c.q. ochtendroute.

Bij de start van het project zijn de volgende automerken deelnemer: BMW, Citroen, Chevrolet, Ford, Hyundai, Kia, Nissan, Peugeot, Renault, Opel, Toyota en de VAG-labels. Daarnaast lopen er gesprekken met andere automerken en -diensten. Belangrijke voordelen voor afnemers is dat geen bezorgkosten voor de logistieke dienst bij afnemers in rekening worden gebracht. Verder behalen volgens de initiatiefnemers garage? en schadebedrijven tijdwinst doordat ze hun bestelde originele onderdelen, banden en wielen in één levering ontvangen in plaats van verspreid over afzonderlijke routes. Kostenverhogende werkonderbrekingen blijven daardoor achterwege.

Tyrenet en Friese autodealers in logistiek: Autobowl - Automobielmanagement.nl

Tyrenet en Friese autodealers in logistiek: Autobowl

Onder de naam Autobowl is banden- en wielenleverancier Tyrenet met meerdere Friese autodealerholdings een samenwerking gestart voor de noordelijke provincies.

De letters in het woord ‘Bowl’ staan voor Banden, (Originele) Onderdelen, Wielen en Logistiek. Dirk Wessels, Tyrenet FD directeur en mede-initiatiefnemer, wil met Autobowl de servicegraad verhogen en de logistieke kosten beperken. Elke dag melden de deelnemers hun bestellingen voor 12.00 uur en 17.00 uur aan bij Autobowl, voor de gezamenlijke middag- c.q. ochtendroute.

Bij de start van het project zijn de volgende automerken deelnemer: BMW, Citroen, Chevrolet, Ford, Hyundai, Kia, Nissan, Peugeot, Renault, Opel, Toyota en de VAG-labels. Daarnaast lopen er gesprekken met andere automerken en -diensten. Belangrijke voordelen voor afnemers is dat geen bezorgkosten voor de logistieke dienst bij afnemers in rekening worden gebracht. Verder behalen volgens de initiatiefnemers garage? en schadebedrijven tijdwinst doordat ze hun bestelde originele onderdelen, banden en wielen in één levering ontvangen in plaats van verspreid over afzonderlijke routes. Kostenverhogende werkonderbrekingen blijven daardoor achterwege.