Doel is te bereiken dat gebruikte onderdelen eerste keus worden, zowel bij autorijders als bij bedrijven in de schade- en herstelmarkt. Kern van de boodschap: met groene onderdelen besparen ze geld en bewijzen ze tegelijk het milieu een dienst.

Onderdeel van de promotiecampagne is de nieuwe pay-off, ‘Groene originele onderdelen voor een duurzame toekomst’. De autorijder die een bezoek brengt aan zijn garagebedrijf krijgt de consumentenfolder aangeboden. En als hij een groene reparatie heeft laten verrichten, vindt hij in zijn auto de spiegelhanger die hem complimenteert met zijn duurzame keuze.

Voor de campagne is een consumentenwebsite ontwikkeld: groeneonderdelen.nl. Daar is te zien waar de gecertificeerde Stiba-bedrijven zich bevinden of kan men zoeken op bijvoorbeeld een merkspecialisatie. Door online te adverteren wil Stiba bezoekers naar de site dirigeren. Diverse banners worden ingezet op strategische plaatsen. Zo gaat Stiba o.a. adverteren op marktplaats.nl, waar druk wordt gehandeld in onderdelen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding