Duitse autodealer: te lange levertijd onderdelen

Duitse autobedrijven zeggen dat ze steeds langer moeten wachten op vervangingsonderdelen. Dat blijkt uit een enquête door Automobilwirtschaft FAW.

Het onderzoeksbureau peilde de mening bij 423 adressen. FAW stelt al twintig jaar op rij de zogeheten Dealer Satisfaction Index (DSI) vast. Er is slechts één concern dat er volgens de bedrijven in slaagt om reservedelen en aanverwante toebehoor redelijk op tijd op de juiste plek te krijgen: Volkswagen. Vooral bij het Audi-label zijn de zaken goed voor elkaar, vinden de dealers zelf.

Onderzoeker Wolfgang Meinig waarschuwt dat trage distributieprocessen van negatieve invloed zijn op de tevredenheid van de eindgebruiker – de automobilist. Hij maant alle autofabrikanten en merkimporteurs het probleem serieus te nemen. "Als de fabrikant niet tijdig zijn dealer kan voorzien van onderdelen, moet de eindklant langer wachten. Met als mogelijk gevolg dat hij niet alleen van bedrijf maar ook van merk verandert."

Bron: Automobilwoche

Duitse autodealer: te lange levertijd onderdelen - Automobielmanagement.nl

Duitse autodealer: te lange levertijd onderdelen

Duitse autobedrijven zeggen dat ze steeds langer moeten wachten op vervangingsonderdelen. Dat blijkt uit een enquête door Automobilwirtschaft FAW.

Het onderzoeksbureau peilde de mening bij 423 adressen. FAW stelt al twintig jaar op rij de zogeheten Dealer Satisfaction Index (DSI) vast. Er is slechts één concern dat er volgens de bedrijven in slaagt om reservedelen en aanverwante toebehoor redelijk op tijd op de juiste plek te krijgen: Volkswagen. Vooral bij het Audi-label zijn de zaken goed voor elkaar, vinden de dealers zelf.

Onderzoeker Wolfgang Meinig waarschuwt dat trage distributieprocessen van negatieve invloed zijn op de tevredenheid van de eindgebruiker – de automobilist. Hij maant alle autofabrikanten en merkimporteurs het probleem serieus te nemen. "Als de fabrikant niet tijdig zijn dealer kan voorzien van onderdelen, moet de eindklant langer wachten. Met als mogelijk gevolg dat hij niet alleen van bedrijf maar ook van merk verandert."

Bron: Automobilwoche