Onder de merknaam Car Parts Direct biedt Halfords aan iedereen de mogelijkheid alle (op voorraad zijnde) onderdelen te bestellen via de mobiele app waarbij de volgende (werk)dag wordt geleverd. Twee derde van de onderdelen die op voorraad zijn, worden binnen anderhalf uur geleverd, beweert Halfords. De klant kan kiezen of het onderdeel wordt geleverd bij de dichtstbijzijnde vestiging van Halfords, thuis of op het werk.

Manager Paul Tomlinson van Car Parts Direct: "Nu het wagenpark in het Vereningd Koninkrijk verouderd, groeit de vraag naar vervangingsonderdelen. De tijd voor Halfords is rijp om onszelf opnieuw te manifesteren op de markt." Volgens Tomlinson is de gemiddelde leeftijd van de auto in de UK het hoogste in dertig jaar tijd. Wij verwachten dat de vraag van eigenaren van oudere auto’s naar belangrijke onderdelen voor stuurinrichting, wielophanging en koppeling zal groeien.  Bovendien blijft bij auto’s vanaf zo’n drie jaar oud de vraag bestaan bij auto’s naar slijtagedelen zoals filters, bougies, remblokken en remschijven en dergelijke."  De breedte en de diepte van het assortiment betekent dat Car Parts Direct kan worden gebruikt door garages, door geoefende doe-het-zelvers en hobbyisten. Tomlinson: "Car Parts Direct heeft onderdelen en slijtagedelen voor veel meer modellen dan je misschien verwacht, waaronder ook voor oudere modellen en minder populaire merken. En omdat er voor negentig procent van de bevolking een Halfords-winkel is binnen twintig minuten van hun huis, is het de moeite waard om even naar onze voorraad en prijzen te kijken voordat je aan een reparatie begint. Of je nu een Ferrari of een Ford hebt." (bron: Car Dealer Magazine)