Vanaf 1 oktober 2014 gaan deze marktpartijen, ieder met een historie van enkele decennia, samen verder onder een nieuwe naam. Die wordt voorlopig nog even geheim gehouden.

Het nieuwe bedrijf blijft de markt bedienen vanuit de bestaande vestigingen in Venlo, Hoevelaken en Schiedam. Het komt onder de dagelijkse leiding van de huidige Van Heck-directeur Johan van der Hoeven. Sator verklaart deze stap als "een logisch antwoord op de toenemende schaalvergroting en internationalisering van de branche." Tijdens een besloten sessie voor ruim dertig salesmedewerkers worden morgen de nieuwe naam en het achterliggende strategisch plan voor de komende jaren toegelicht. Volgende maand bezoekt Van der Hoeven op drie locaties in het land klanten om persoonlijk nadere tekst en uitleg te geven. "Het wordt voor hen duidelijker en het wordt voor hen efficiënter. Maar dat wil ik ze graag persoonlijk vertellen."

In het kader van de reorganisatie is de afgelopen tijd het aantal fte’s met 22 procent afgenomen. Een aantal medewerkers is intern overgeplaatst. Het sociaal plan voorziet in bemiddeling naar een baan buiten de organisatie.