PartsPoint (AutoBinck) neemt Staadegaard en TC over

PartsPoint Holding, het moederbedrijf van Brezan Automaterialen, heeft de grossiersketens Staadegaard Automotive en Technische Centrale (samen 34 vestigingen in Zuidoost-Nederland) overgenomen.

PartsPoint zal Staadegaard en Technische Centrale (TC) integreren in een onderneming die naast grossiersketen Brezan wordt gepositioneerd. Met deze stap versterkt PartsPoint, dat onderdeel is van het Nederlandse familiebedrijf AutoBinck, zijn positie op de consoliderende Nederlandse aftermarket. Het bedrijf vergroot zijn retailverkoopvolume van ca. 110 miljoen naar ca. 175 miljoen euro, hetgeen vooral een significante uitbreiding van de inkoopkracht van de onderneming betekent. De overname wordt naar verwachting binnen vier tot zes weken definitief afgerond. PartsPoint wil in de komende jaren nog meer automaterialengrossiers overnemen en zo zijn nieuwe dochteronderneming uitbouwen, aldus CEO Cor Baltus. "De komende tijd zullen we veel energie besteden aan de integratie van Staadegaard en TC, maar daarna zullen we zeker verder kijken."

Synergie

De integratie van Staadegaard en TC wordt vergemakkelijkt doordat de bedrijven al vele jaren intensief met elkaar samenwerken, onder meer op gebieden als inkoop en ict. Beide bedrijven blijven onder hun eigen naam opereren. De belangrijkste veranderingen zullen vooralsnog liggen op het gebied van inkoop en logistiek. Simon Staadegaard (44), tot voor kort algemeen directeur van Staadegaard, gaat leiding geven aan het gefuseerde grossiersbedrijf. Hubert Beeren (45), voorheen algemeen directeur van TC, gaat er als Directeur Integratie aan de slag.

Staadegaard

Staadegaard Automotive heeft zestien vestigingen in Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel en biedt werk aan ca. 165 personen. In de afgelopen jaren deed Staadegaard een aantal overnames, waarbij vestigingen van Lasaulec, Van Rijn Automaterialen, Materic en AMA-AMBAG werden ingelijfd. Niettemin koos men er nu voor om de zelfstandigheid op te geven. "We hebben een gezond bedrijf, maar als we de continuïteit op langere termijn willen waarborgen, dan is meer schaalgrootte onvermijdelijk", zegt Simon Staadegaard. "PartsPoint biedt die schaalgrootte. Bovendien maakt het deel uit van AutoBinck, een van de grootste familiebedrijven in de Nederlandse autobranche. Daar voelen wij ons als familiebedrijf bij thuis." 

Technische Centrale

Technische Centrale heeft achttien vestigingen in Zuidoost-Noord-Brabant en Limburg. Het bedrijf heeft eveneens ca. 165 werknemers. In de afgelopen jaren werd het TC-netwerk uitgebouwd door de overname van de grossiersvestigingen van Koetsier en Priem Rozenberg, terwijl daarnaast Elektro & Diesel Service Limburg werd gekocht. Toch besloot ook TC om zich te laten overnemen door PartsPoint. "Het margemodel van onze branche is niet geschikt voor de toekomst, we moeten kosten schrappen", aldus Hubert Beeren. "Ik geloof in een 2-staps model waarbij integratie van importeur en grossier plaatsvindt. Om mee te gaan in die ontwikkeling, waren wij bereid om onze eigen positie op te geven."

 

 

PartsPoint (AutoBinck) neemt Staadegaard en TC over - Automobielmanagement.nl

PartsPoint (AutoBinck) neemt Staadegaard en TC over

PartsPoint Holding, het moederbedrijf van Brezan Automaterialen, heeft de grossiersketens Staadegaard Automotive en Technische Centrale (samen 34 vestigingen in Zuidoost-Nederland) overgenomen.

PartsPoint zal Staadegaard en Technische Centrale (TC) integreren in een onderneming die naast grossiersketen Brezan wordt gepositioneerd. Met deze stap versterkt PartsPoint, dat onderdeel is van het Nederlandse familiebedrijf AutoBinck, zijn positie op de consoliderende Nederlandse aftermarket. Het bedrijf vergroot zijn retailverkoopvolume van ca. 110 miljoen naar ca. 175 miljoen euro, hetgeen vooral een significante uitbreiding van de inkoopkracht van de onderneming betekent. De overname wordt naar verwachting binnen vier tot zes weken definitief afgerond. PartsPoint wil in de komende jaren nog meer automaterialengrossiers overnemen en zo zijn nieuwe dochteronderneming uitbouwen, aldus CEO Cor Baltus. "De komende tijd zullen we veel energie besteden aan de integratie van Staadegaard en TC, maar daarna zullen we zeker verder kijken."

Synergie

De integratie van Staadegaard en TC wordt vergemakkelijkt doordat de bedrijven al vele jaren intensief met elkaar samenwerken, onder meer op gebieden als inkoop en ict. Beide bedrijven blijven onder hun eigen naam opereren. De belangrijkste veranderingen zullen vooralsnog liggen op het gebied van inkoop en logistiek. Simon Staadegaard (44), tot voor kort algemeen directeur van Staadegaard, gaat leiding geven aan het gefuseerde grossiersbedrijf. Hubert Beeren (45), voorheen algemeen directeur van TC, gaat er als Directeur Integratie aan de slag.

Staadegaard

Staadegaard Automotive heeft zestien vestigingen in Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel en biedt werk aan ca. 165 personen. In de afgelopen jaren deed Staadegaard een aantal overnames, waarbij vestigingen van Lasaulec, Van Rijn Automaterialen, Materic en AMA-AMBAG werden ingelijfd. Niettemin koos men er nu voor om de zelfstandigheid op te geven. "We hebben een gezond bedrijf, maar als we de continuïteit op langere termijn willen waarborgen, dan is meer schaalgrootte onvermijdelijk", zegt Simon Staadegaard. "PartsPoint biedt die schaalgrootte. Bovendien maakt het deel uit van AutoBinck, een van de grootste familiebedrijven in de Nederlandse autobranche. Daar voelen wij ons als familiebedrijf bij thuis." 

Technische Centrale

Technische Centrale heeft achttien vestigingen in Zuidoost-Noord-Brabant en Limburg. Het bedrijf heeft eveneens ca. 165 werknemers. In de afgelopen jaren werd het TC-netwerk uitgebouwd door de overname van de grossiersvestigingen van Koetsier en Priem Rozenberg, terwijl daarnaast Elektro & Diesel Service Limburg werd gekocht. Toch besloot ook TC om zich te laten overnemen door PartsPoint. "Het margemodel van onze branche is niet geschikt voor de toekomst, we moeten kosten schrappen", aldus Hubert Beeren. "Ik geloof in een 2-staps model waarbij integratie van importeur en grossier plaatsvindt. Om mee te gaan in die ontwikkeling, waren wij bereid om onze eigen positie op te geven."