KwikFit zegt het beheersen van zijn afvalstromen hoog op de agenda te hebben staan. Een van de aandachtspunten daarbij is het reduceren van het aantal lege oliecans en -flacons die overblijven bij de grote en kleine onderhoudsbeurten. Mobil/Den Hartog bedacht samen met KwikFit een zak-in-doos- systeem dat bestaat uit een plastic zak in een FSC kartonnen doos. Dit nieuwe systeem betekent een overstap van 208, 60, 5 en 1 literverpakkingen naar de Bag-in-Box van 20 liter. De nieuwe verpakking zou gebruiksvriendelijker zijn en de uitlooptijd vanuit de 20 liter Bag-in-Box veel korter. Bovendien heeft het systeem door de door KwikFit ontwikkelde oliebar, een schone uitstraling voor in de werkplaats. Paul van der Leer is supply chain directeur bij KwikFit: "Hiermee reduceren wij de afvalstroom en onze CO2-footprint. De overstap van plastic verpakkingen en metalen drums naar bag-in-box betekent een CO2-reductie van 67 procent."
Directeur Dik den Hartog van Mobil/Den Hartog: "Aanvankelijk stonden wij wat sceptisch tegenover de ideeën van KwikFit. Maar gaande het proces zijn we enthousiast geworden en nu kijken wij terug op een prachtig proces. Wij zijn blij met het eindproduct." Dankzij de samenwerking kan KwikFit nu op basis van kenteken een online aanbeveling geven welke motorolie (van Mobil) het beste bij een auto past. Er wordt op basis van duurzaamheid en een standaard Mobil motorolieaanbeveling gedaan. Het assortiment smeermiddelen bij KwikFit is ook uitgebreid. Er zijn nu zes verschillende oliën die worden verwerkt in bag-in-box. Daarmee kan men negentig procent van alle personen- en bestelwagens in Nederland dekken .