Pikant is dat het bedrijf de afgelopen tien jaar producten afnam van Vrooam (Sator). Mede-eigenaar Paul Vreeburg (33) zegt dat onder de regie van deze leverancier de ruimte om eigen keuzes te maken steeds kleiner werd. "We wilden zelf bepaalde lijnen kunnen leveren, dus buiten het standaardpakket. Met name olie (Kroon), gereedschappen (Facom) en remmen (Remsa). Daarmee konden we ons onderscheiden in de regio. Ook bij AD Benelux moet je commitment uitspreken voor bepaalde lijnen, maar er is meer bewegingsvrijheid."

Het familiebedrijf onder de regie van Paul Vreeburg en zijn vader Juriaan (66) opereert al meer dan 35 jaar in Noord-Holland. Juriaan Vreeburg: "Omdat het behoud van regie en zelfstandig ondernemerschap ook in de toekomst een prioriteit blijft, is de keuze voor een partnership met AD Benelux niet meer dan logisch. Zeker gezien de ijzersterke ondersteuning die de nieuwe combinatie van PartsPoint en AD Benelux ons kan bieden."

Ook voor AD Benelux komt de samenwerking met Auto Waard op een goed moment, na het vertrek van Cartal-Rijsbergen. Levering aan en ondersteuning van de AD Autobedrijven in de regio blijft nu  gewaarborgd. Ook staat uitbreiding van de formules AD Autobedrijf en CarProf weer op het programma in Noord-Holland. Bij Auto Waard werken ongeveer 25 mensen

Om de nieuwe grossier zo goed mogelijk te beleveren, openen PartsPoint en AD Benelux op korte termijn in Amsterdam hun eerste nieuwe Nederlandse onderdelendepot. Het is de eerste in een serie van vijf geplande depots, die een brede en snelle beschikbaarheid van onderdelen voor het vrije grossiersnetwerk moet garanderen.

Meer over de samenwerking tussen Bezan en AD Benelux in editie 3 van Automobiel Management, die vrijdag verschijnt.