INA GearBOX voor reparatie in-huis van aandrijving

Toeleverancier Schaeffler Automotive Aftermarket introduceert de INA GearBOX, waarmee garages zelf reparaties aan de versnellingsbak kunnen uitvoeren.

INA GearBOX voor reparatie in-huis van aandrijving

Doordat uitbesteden niet langer noodzakelijk is, kan het autobedrijf (meer)  rendement draaien. Bovendien hoeft de technicus geen tijdrovende zoektocht naar specifieke slijtageonderdelen uit te voeren.

Elke INA GearBOX is afgestemd op een specifiek type transmissie en bevat alle vereiste onderdelen, in OE kwaliteit, naast slijtageonderdelen zoals pakkingen, O-ringen, asafdichtingen en ondersteunende lagers voor in de versnellingsbak. Bij de ontwikkeling van de INA GearBOX keken de aftermarketspecialisten van Schaeffler onder meer naar de meest voorkomende redenen voor transmissiefalen, specifieke zwakke punten van het versnellingsmechanisme en het benodigde gereedschap. | In de GearBOX zit volgens Schaeffler een enorm marktpotentieel – "voor garages, maar ook voor distributiepartners."

Recente studies leren dat tussen 2000 en 2010 wereldwijd ongeveer 360 miljoen handgeschakelde versnellingsbakken werden geproduceerd. Voor het jaar 2020 tonen de verwachte productieaantallen wereldwijd een aandeel van ongeveer vijftig procent, en in Europa zelfs zeventig procent.

INA GearBOX voor reparatie in-huis van aandrijving - Automobielmanagement.nl

INA GearBOX voor reparatie in-huis van aandrijving

Toeleverancier Schaeffler Automotive Aftermarket introduceert de INA GearBOX, waarmee garages zelf reparaties aan de versnellingsbak kunnen uitvoeren.

INA GearBOX voor reparatie in-huis van aandrijving

Doordat uitbesteden niet langer noodzakelijk is, kan het autobedrijf (meer)  rendement draaien. Bovendien hoeft de technicus geen tijdrovende zoektocht naar specifieke slijtageonderdelen uit te voeren.

Elke INA GearBOX is afgestemd op een specifiek type transmissie en bevat alle vereiste onderdelen, in OE kwaliteit, naast slijtageonderdelen zoals pakkingen, O-ringen, asafdichtingen en ondersteunende lagers voor in de versnellingsbak. Bij de ontwikkeling van de INA GearBOX keken de aftermarketspecialisten van Schaeffler onder meer naar de meest voorkomende redenen voor transmissiefalen, specifieke zwakke punten van het versnellingsmechanisme en het benodigde gereedschap. | In de GearBOX zit volgens Schaeffler een enorm marktpotentieel – "voor garages, maar ook voor distributiepartners."

Recente studies leren dat tussen 2000 en 2010 wereldwijd ongeveer 360 miljoen handgeschakelde versnellingsbakken werden geproduceerd. Voor het jaar 2020 tonen de verwachte productieaantallen wereldwijd een aandeel van ongeveer vijftig procent, en in Europa zelfs zeventig procent.