In de periode tot  1 september worden alle Part-One-klanten overgezet naar Partslink24. In één klap krijgt de universeel toegang tot de onderdelen van twintig automerken extra. Dankzij de uniformiteit van de nieuwe catalogus zijn ze makkelijker en 24/7 te vinden: de online gebruiker hoeft maar één database te leren kennen in plaats van per merk een verschillende. De merkdealer krijgt de mogelijkheid om nettoprijzen in het systeem te laden, zodat de universele klant precies weet waar hij qua marge aan toe is. Tot slot beschikt Partslink24 over een campagnemodule waarmee iedere dealer snel en eenvoudig een eigen productactie kan inzetten voor zijn klanten.

Om een soepele migratie te garanderen, verloopt de overgang naar de Partslink24-omgeving grotendeels automatisch. Gebruikers krijgen in week 7 een informatie brochure toegestuurd. Vervolgens ontvangen zij in de nacht van 29 februari op 1 maart per e-mail hun nieuwe login-gegevens.

Ze dienen zelf uiterlijk 1 september hun Part-One-abonnement stop te zetten en het nieuwe te activeren. Toegang tot de onderdelencatalogus verloopt dan alleen nog maar via Partslink24. Het tussenliggende half jaar geldt als een gratis overgangsperiode, waarin ook de ‘normale’ Part-One-login blijft werken. Eerder deze maand kregen de merkdealers op vier verschillende locaties in het land reeds voorinformatie.

Part-One staat van 8 t/m 10 maart op de vakbeurs Autoprof Gorinchem. Daar kunnen bezoekers terecht voor nadere informatie over de mogelijkheden van de portal, alsmede de overgang naar Partslink24. Lees in dit verband ook de beursbijlage, toegevoegd aan editie 2 van Automobiel Management.