Automechanika Dubai is met ruim 2.000 exposanten de grootste en snelst groeiende internationale aftermarket beurs gericht op Afrika en het Midden-Oosten.

Over het ontwerp van de stand, het Holland House, is goed nagedacht. De stand heeft een echte Hollandse uitstraling, maar is zo ingedeeld dat iedere deelnemer zijn eigen look-and-feel kan creëren binnen de stand. "Door ons gezamenlijk te positioneren bundelen we onze krachten" aldus Peter Bloemberg, verkoop- en marketingdirecteur bij Kavo Parts en een van de initiatiefnemers van het project. "We benutten elkaars netwerk en kunnen bovendien grootser uitpakken tegen minder kosten, een prachtig voorbeeld van 1+1=3." Jeroen Beterams, marketing manager bij NRF sluit zich hier helemaal bij aan: "Afrika en het Midden-Oosten zijn voor alle drie de organisaties belangrijke groeimarkten. De beurs in Dubai biedt een perfect platform om ons internationaal verder op de kaart te zetten".

"Dit is inmiddels de derde beurs die we gezamenlijk gaan doen. Het blijkt een succesvol concept. Tevens merken we nu al dat het Holland House opvalt en herkend wordt", aldus Alvin de Weerd, CEO van KAWE, die nu al voor de achtste keer op de Automechanika Dubai aanwezig is.