Pirelli houdt gevolgen corona binnen de perken

Bandenfabrikant Pirelli heeft in de eerste jaarhelft een brutowinst weten te boeken van 66,7 miljoen euro. Dat was mede te danken aan kostenbesparingen die vorig jaar al werden ingezet. “Die hebben de gevolgen van de daling binnen de perken gehouden.’’ Netto kwam wel een verlies van 101 miljoen euro uit de bus terwijl Pirelli de omzet met bijna een derde zag dalen naar 1,816 miljard euro.

Pirelli concentreert zich vooral op speciaal banden

Het Italiaanse bandenbedrijf meldt verder dat het voor bijna 4,3 miljard euro aan schulden heeft. Dit jaar wordt voor rond de 130 miljoen geïnvesteerd. Over heel 2020 gaat Pirelli uit van een brutomarge van 12 tot 13 procent, minder dan de eerder gedachte 14 tot 15 procent.

“Ook de bandensector is zwaar getroffen door de gevolgen van Covid-19. De vraag naar autobanden daalde in de eerste jaarhelft met 28 procent, in het tweede kwartaal zelfs met 36 procent. De ervaringen in China, waar productie en commerciële activiteiten recent weer zijn genormaliseerd, heeft Pirelli in staat gesteld snel te reageren met een actieplan. De eerste vruchten daarvan waren al in de eerste jaarhelft zichtbaar.’’

In het kader van dat plan focust Pirelli nu vooral op speciaalbanden en op het + 19inch segment.

Pirelli houdt gevolgen corona binnen de perken - Automobielmanagement.nl

Pirelli houdt gevolgen corona binnen de perken

Bandenfabrikant Pirelli heeft in de eerste jaarhelft een brutowinst weten te boeken van 66,7 miljoen euro. Dat was mede te danken aan kostenbesparingen die vorig jaar al werden ingezet. “Die hebben de gevolgen van de daling binnen de perken gehouden.’’ Netto kwam wel een verlies van 101 miljoen euro uit de bus terwijl Pirelli de omzet met bijna een derde zag dalen naar 1,816 miljard euro.

Pirelli concentreert zich vooral op speciaal banden

Het Italiaanse bandenbedrijf meldt verder dat het voor bijna 4,3 miljard euro aan schulden heeft. Dit jaar wordt voor rond de 130 miljoen geïnvesteerd. Over heel 2020 gaat Pirelli uit van een brutomarge van 12 tot 13 procent, minder dan de eerder gedachte 14 tot 15 procent.

“Ook de bandensector is zwaar getroffen door de gevolgen van Covid-19. De vraag naar autobanden daalde in de eerste jaarhelft met 28 procent, in het tweede kwartaal zelfs met 36 procent. De ervaringen in China, waar productie en commerciële activiteiten recent weer zijn genormaliseerd, heeft Pirelli in staat gesteld snel te reageren met een actieplan. De eerste vruchten daarvan waren al in de eerste jaarhelft zichtbaar.’’

In het kader van dat plan focust Pirelli nu vooral op speciaalbanden en op het + 19inch segment.