Michelin: bandenmarkt daalt dit jaar met 13 tot 15 procent

De markt voor banden voor personen- en lichte bestelwagens zal dit jaar 13 tot 15 procent lager uitkomen dan in 2019. Bij banden voor vrachtwagens komt de daling uit tussen de 12 en 14 procent. Dat is de nieuwe voorspelling van de Franse bandenspecialist Michelin. Het bedrijf verwacht op basis van die voorspellingen dit jaar een operationele winst te kunnen draaien van meer dan 1,6 miljard euro.

Michelin zag de wereldwijde bandenmarkt in het derde kwartaal sterker herstellen dan verwacht. De verkopen van banden voor personen- en lichte bestelwagens daalden over de eerste negen maanden met 17 procent maar over het derde kwartaal met zes procent. “Dat betekent een robuuste opleving van het ene naar het volgende kwartaal.’’

Bij speciaalbanden bleef de markt voor mijnmachines nog verder dalen maar was er herstel bij banden voor tractoren en ook voor motoren. Michelin wist bij autobanden, zowel voor nieuwe auto’s als voor de vervangingsmarkt, en bij speciaalbanden verder marktaandeel te winnen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Michelin: bandenmarkt daalt dit jaar met 13 tot 15 procent - Automobielmanagement.nl

Michelin: bandenmarkt daalt dit jaar met 13 tot 15 procent

De markt voor banden voor personen- en lichte bestelwagens zal dit jaar 13 tot 15 procent lager uitkomen dan in 2019. Bij banden voor vrachtwagens komt de daling uit tussen de 12 en 14 procent. Dat is de nieuwe voorspelling van de Franse bandenspecialist Michelin. Het bedrijf verwacht op basis van die voorspellingen dit jaar een operationele winst te kunnen draaien van meer dan 1,6 miljard euro.

Michelin zag de wereldwijde bandenmarkt in het derde kwartaal sterker herstellen dan verwacht. De verkopen van banden voor personen- en lichte bestelwagens daalden over de eerste negen maanden met 17 procent maar over het derde kwartaal met zes procent. “Dat betekent een robuuste opleving van het ene naar het volgende kwartaal.’’

Bij speciaalbanden bleef de markt voor mijnmachines nog verder dalen maar was er herstel bij banden voor tractoren en ook voor motoren. Michelin wist bij autobanden, zowel voor nieuwe auto’s als voor de vervangingsmarkt, en bij speciaalbanden verder marktaandeel te winnen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding