Apollo/Vredestein meldt ‘gezonde’ vraag naar banden

Apollo Tyres, het Indiase moederbedrijf van Vredestein, behaalde in het afgelopen kwartaal een nettowinst van omgerekend 23,2 miljoen euro, dat is 49 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. “Strikte kostenbeheersing en het tijdig verhogen van de prijzen stelde het bedrijf in staat de voortdurende stijging van de prijzen van ruwe materialen het hoofd te bieden,” aldus bestuursvoorzitter Onkar Kanwar.

Apollo Tyres (Vredestein) voert omzet op

De omzet van het bandenbedrijf steeg met 30 procent naar omgerekend 723 miljoen euro. In Europa gingen de verkopen met 14 procent omhoog, in India met 38 procent. Kanwar: “Zowel de Indiase als de Europese activiteiten hebben het goed gedaan tijdens het afgelopen kwartaal en rapporteerden een sterke groei, geholpen door een gezonde vraag bij alle segmenten en in het bijzonder personenauto-banden.”

Apollo Tyres heeft ook aangekondigd dat het specifieke banden voor elektrische personenauto’s en tweewielers op de markt heeft gebracht. Bij het ontwerp daarvan is vooral rekening gehouden met het veel sneller optrekken van elektrische voertuigen. De banden zijn voorlopig alleen beschikbaar in India zelf.

Veranderende dynamiek

Satish Sharma, president Azië, Pacific, Midden-Oosten en Afrika, legt uit: “Het ontwerp en de fabricage van banden heeft zich altijd ontwikkeld parallel aan die van auto’s. Onze teams hebben jaren research uitgevoerd om de veranderende dynamiek en vereisten van voertuigen in de EV-ruimte te begrijpen en het product dat we nu lanceren te perfectioneren.” Apollo Tyres is in onderhandeling met een aantal autofabrikanten in India om de nieuwe banden op hun voertuigen te zetten.

Lees ook:

Vredestein: topresultaten voor vierseizoenenbanden 

Apollo/Vredestein meldt ‘gezonde’ vraag naar banden - Automobielmanagement.nl

Apollo/Vredestein meldt ‘gezonde’ vraag naar banden

Apollo Tyres, het Indiase moederbedrijf van Vredestein, behaalde in het afgelopen kwartaal een nettowinst van omgerekend 23,2 miljoen euro, dat is 49 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. “Strikte kostenbeheersing en het tijdig verhogen van de prijzen stelde het bedrijf in staat de voortdurende stijging van de prijzen van ruwe materialen het hoofd te bieden,” aldus bestuursvoorzitter Onkar Kanwar.

Apollo Tyres (Vredestein) voert omzet op

De omzet van het bandenbedrijf steeg met 30 procent naar omgerekend 723 miljoen euro. In Europa gingen de verkopen met 14 procent omhoog, in India met 38 procent. Kanwar: “Zowel de Indiase als de Europese activiteiten hebben het goed gedaan tijdens het afgelopen kwartaal en rapporteerden een sterke groei, geholpen door een gezonde vraag bij alle segmenten en in het bijzonder personenauto-banden.”

Apollo Tyres heeft ook aangekondigd dat het specifieke banden voor elektrische personenauto’s en tweewielers op de markt heeft gebracht. Bij het ontwerp daarvan is vooral rekening gehouden met het veel sneller optrekken van elektrische voertuigen. De banden zijn voorlopig alleen beschikbaar in India zelf.

Veranderende dynamiek

Satish Sharma, president Azië, Pacific, Midden-Oosten en Afrika, legt uit: “Het ontwerp en de fabricage van banden heeft zich altijd ontwikkeld parallel aan die van auto’s. Onze teams hebben jaren research uitgevoerd om de veranderende dynamiek en vereisten van voertuigen in de EV-ruimte te begrijpen en het product dat we nu lanceren te perfectioneren.” Apollo Tyres is in onderhandeling met een aantal autofabrikanten in India om de nieuwe banden op hun voertuigen te zetten.

Lees ook:

Vredestein: topresultaten voor vierseizoenenbanden