Seat integreert in Pon’s Automobielhandel

Seat-importeur Pon Car trekt per 1 januari 2006 met ruim vijftig medewerkers in het zelfde Pon-gebouw als VW en Audi. Seat wil met de verhuizing geld vrijmaken voor het merk. Na het samenvoegen van automatisering, service, finance en garantieafhandeling i

Skoda-directeur Dick de Rooy erkent het bestaan van een interne werkgroep die de organisatie doorlicht vanuit het perspectief van alle vier volumemerken. Hij spreekt van een technische operatie, die geen directe gevolgen heeft voor zijn organisatie. “Ik heb al mijn mensen hard nodig en we zitten hier goed.” Ook bij Seat staan geen harde maatregelen op stapel, ondanks rondzingende geruchten daarover. Loek de Rooy, voorzitter van de Seat-dealervereniging: “Verhalen dat bij ons van alles mis zou zijn – tot massaontslagen aan toe – verwijs ik naar het land der fabelen. Zo ver ik ben ingelicht, vallen er geen of nauwelijks gedwongen ontslagen. Je kunt nu eenmaal niemand beletten om eens met de pietenkam door de organisatie te gaan.” Seatimporteur woordvoerder Hannie Steenman is hier stelliger in. “Voorop gesteld: er komen geen gedwongen ontslagen. We gaan in principe met 56 mensen naar het bestaande PAH-gebouw. Voor iedereen hebben we, of zoeken we een plek. We zitten in het huidige pand gewoon te ruim in ons jasje.” De teruglopende autoverkopen van Seat zouden niet de reden zijn voor de verhuizing. Steenman: “We missen natuurlijk wel een Arosa en een Caddy. Voor beide komt geen opvolger. Daarnaast is er de nieuwe Seat-vormgeving, die het publiek nog moet overtuigen. De Toledo loopt inderdaad moeizaam, maar de Altea en Leon gaan weer geweldig.” De activiteiten in de Seat Cupra Cup gaan volgend jaar onverdroten door. De huidige wedstrijdmanager – Geert Vermeer – stopt eind dit jaar met de werkzaamheden, maar dat gebeurt eigener beweging. In zijn andere functie – voorzitter van de Nederlandse Dealerassociatie – zegt Vermeer wel enige verontruste Seat-dealers aan de lijn te hebben gehad. Dealervoorzitter Loek de Rooy vindt verdere integratie met de werkmaatschappij Pon’s Automobielhandel op korte termijn een goede zaak. “Bij Audi en Volkswagen hebben ze de after sales activiteiten goed op de rit. Waarom zouden wij daar geen gebruik van maken?” Skoda-directeur Dick de Rooy ziet weliswaar nog mogelijkheden om de banden met de zusterbedrijven aan te trekken, maar hecht wel aan de eigen identiteit van de Skoda-organisatie. “We doen het goed, hebben maar dertig man in dienst en zitten uitstekend in ons eigen gebouw. Daar hechten we aan.”

Seat integreert in Pon’s Automobielhandel - Automobielmanagement.nl

Seat integreert in Pon’s Automobielhandel

Seat-importeur Pon Car trekt per 1 januari 2006 met ruim vijftig medewerkers in het zelfde Pon-gebouw als VW en Audi. Seat wil met de verhuizing geld vrijmaken voor het merk. Na het samenvoegen van automatisering, service, finance en garantieafhandeling i

Skoda-directeur Dick de Rooy erkent het bestaan van een interne werkgroep die de organisatie doorlicht vanuit het perspectief van alle vier volumemerken. Hij spreekt van een technische operatie, die geen directe gevolgen heeft voor zijn organisatie. “Ik heb al mijn mensen hard nodig en we zitten hier goed.” Ook bij Seat staan geen harde maatregelen op stapel, ondanks rondzingende geruchten daarover. Loek de Rooy, voorzitter van de Seat-dealervereniging: “Verhalen dat bij ons van alles mis zou zijn – tot massaontslagen aan toe – verwijs ik naar het land der fabelen. Zo ver ik ben ingelicht, vallen er geen of nauwelijks gedwongen ontslagen. Je kunt nu eenmaal niemand beletten om eens met de pietenkam door de organisatie te gaan.” Seatimporteur woordvoerder Hannie Steenman is hier stelliger in. “Voorop gesteld: er komen geen gedwongen ontslagen. We gaan in principe met 56 mensen naar het bestaande PAH-gebouw. Voor iedereen hebben we, of zoeken we een plek. We zitten in het huidige pand gewoon te ruim in ons jasje.” De teruglopende autoverkopen van Seat zouden niet de reden zijn voor de verhuizing. Steenman: “We missen natuurlijk wel een Arosa en een Caddy. Voor beide komt geen opvolger. Daarnaast is er de nieuwe Seat-vormgeving, die het publiek nog moet overtuigen. De Toledo loopt inderdaad moeizaam, maar de Altea en Leon gaan weer geweldig.” De activiteiten in de Seat Cupra Cup gaan volgend jaar onverdroten door. De huidige wedstrijdmanager – Geert Vermeer – stopt eind dit jaar met de werkzaamheden, maar dat gebeurt eigener beweging. In zijn andere functie – voorzitter van de Nederlandse Dealerassociatie – zegt Vermeer wel enige verontruste Seat-dealers aan de lijn te hebben gehad. Dealervoorzitter Loek de Rooy vindt verdere integratie met de werkmaatschappij Pon’s Automobielhandel op korte termijn een goede zaak. “Bij Audi en Volkswagen hebben ze de after sales activiteiten goed op de rit. Waarom zouden wij daar geen gebruik van maken?” Skoda-directeur Dick de Rooy ziet weliswaar nog mogelijkheden om de banden met de zusterbedrijven aan te trekken, maar hecht wel aan de eigen identiteit van de Skoda-organisatie. “We doen het goed, hebben maar dertig man in dienst en zitten uitstekend in ons eigen gebouw. Daar hechten we aan.”