Bij de wagenparkbeheerders van fleetowners met een park vanaf vijfhonderd eenheden speelt de optimale prijs-kwaliteitverhouding een belangrijke rol. Dit segment wordt door importeur Kia Nederland actief benaderd. En de kleine zakelijke kopers komen al frequent bij Kia uit, zegt het merk. Maar het marktsegment tussen de twee segmenten kreeg onvoldoende gerichte aandacht. Dat zou blijken uit een analyse van Kia Nederland en een groep dealers. Onder de naam ‘Kia Dealer Fleet Plan’ is Kia Nederland een pilot gestart in samenwerking met negen dealers. Het doel is meer structuur in de benadering, verhoging van kwaliteit en honderd procent score. In het genereren van de leads en het maken van afspraken speelt Kia Nederland een meer nadrukkelijke rol. In het vervolgtraject zullen de geselecteerde dealers beter invulling geven aan de behoefte in de markt door bepaalde concepten te hanteren. Bij de deelnemende Kia-dealers worden speciale account managers gestationeerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding