Vier van de zes locaties van Brabantse dealer Auto Braat dicht

Auto Braat Groep sluit de vestigingen in Breda, Den Bosch, Tilburg en het autoschadebedrijf in Kaatsheuvel. Auto Braat gaat ’terugmanagen’ naar één bedrijf in Sprang Capelle. “Na vijftig jaar zijn we dan terug op de basis.”

Auto Braat zal verder gaan in de oorspronkelijke vestiging in Sprang-Capelle. Auto Braat is dealer van de merken Chevrolet, Subaru, Kia en Maxus. Het dealerschap van Subaru zal niet worden gehandhaafd. 
Erick Braat is naar eigen zeggen al driekwart bezig met ‘het terugmanagen’. "Er is geen sprake van een dreigend failissement of iets dergelijks. We hebben gewoon nu niet de goede auto’s voor de markt en de kredietcrisis komt er nog eens overheen. Wat ik van Kia kan verkopen zijn de Picanto en de Sportage, daar valt geen stuiver aan te verdienen. Ik heb zelf in de verkoop meegelopen om te kijken wat we toch verkeerd doen. Maar het is gewoon zo. De mensen lopen voor honderd euro naar een ander. Je verkoopt wel maar er moet geld bij, de marges zijn erbarmelijk slecht. Ondanks al het geld dat de importeur er ook al achteraan gooit. Wee hebben het dus zien aankomen en ik heb met de bank afgesproken dat we via het terugmanagen naar één vestiging de toekomst proberen veilig te stellen."
De suggestie in Brabants Dagblad dat de helft van de tachtig personeelsleden zou worden ontslagen, klopt niet volgens Erick Braat. "Ik ben het hele jaar al bezig met het herplaatsen van de mensen en met het laten overnemen ervan. Ik heb al eerder een tankstations verkocht en de tien mensen die daar werkten zijn allemaal meegegaan. Bovendien is al twintig man weg via natuurlijk verloop. Ik heb nog een maand te gaan en ik verwacht uiteindelijk maar drie tot vijf mensen over te houden die geen werk zullen hebben." 

 

 

Reacties

Geachte,
Ik ben zeker niet verbaast over dit bericht.
Een bedrijf dat zo klantONvriendelijk en on professioneel te werk gaat heeft geen langer recht op bestaan.

Zie review autoweek.

Geplaatst door: Pieter van Lier op

Als oud medewerker van Auto Braat (hierna te noemen als ab) was niet de vraag of ab op houd te bestaan dan wel wanneer. In mindere tijden zijn dit de bedrijven die het eerst omvallen. Het gebrek aan management, sociale vaardigheden en respect t.a.v. zowel personeel dan wel relaties heeft tot dit resultaat geleid. De kwaliteit van verkoopadviseurs liep gaande der jaren met grote schrede achteruit. De personeelsmutaties waren ongekend groot waardoor een stabiele structuur niet haalbaar was. Binnen een kleine (auto) wereld is de structuur van de firma ab al snel bekend. Het gevolg is dat een ieder zichzelf respecterende verkoopadviseur zich niet leent voor firma’s als ab. Het inleveren van kwaliteit resulteert in minder gekwalificeerde verkoopadviseurs met de daarbij behorende verkoopresultaten. Het positieve aan deze ontwikkeling is dat klanten en medewerkers niet langer het slachtoffer zullen zijn van ab praktijken. Op autoweek.nl onder, tests/myrevieuw dealer en opgelicht.net, komt u tal van voorbeelden tegen die deze val tot gevolg hebben gehad. Het argument van Eric Braat dat hij “niet de goede auto’s voor de markt” heeft wekt de lachers op de hand. In dat geval zouden er al meerdere dealers binnen de merken die ab voert al moeten zijn gevallen. Dat garage Denissen (een solide partner en Nissan dealer) de honneurs voor Tilburg gaat waarnemen zegt genoeg over het vertrouwen in het tot op heden gevoerde Kia merk door ab.

Binnen de wereld zagen college dit al langer aankomen, publiekelijk zullen velen aangenaam verrast zijn. Een rotte appel is grotendeels uit de mand verwijderd.

Een oud medewerker.

Geplaatst door: van Gestel op
Vier van de zes locaties van Brabantse dealer Auto Braat dicht - Automobielmanagement.nl

Vier van de zes locaties van Brabantse dealer Auto Braat dicht

Auto Braat Groep sluit de vestigingen in Breda, Den Bosch, Tilburg en het autoschadebedrijf in Kaatsheuvel. Auto Braat gaat ’terugmanagen’ naar één bedrijf in Sprang Capelle. “Na vijftig jaar zijn we dan terug op de basis.”

Auto Braat zal verder gaan in de oorspronkelijke vestiging in Sprang-Capelle. Auto Braat is dealer van de merken Chevrolet, Subaru, Kia en Maxus. Het dealerschap van Subaru zal niet worden gehandhaafd. 
Erick Braat is naar eigen zeggen al driekwart bezig met ‘het terugmanagen’. "Er is geen sprake van een dreigend failissement of iets dergelijks. We hebben gewoon nu niet de goede auto’s voor de markt en de kredietcrisis komt er nog eens overheen. Wat ik van Kia kan verkopen zijn de Picanto en de Sportage, daar valt geen stuiver aan te verdienen. Ik heb zelf in de verkoop meegelopen om te kijken wat we toch verkeerd doen. Maar het is gewoon zo. De mensen lopen voor honderd euro naar een ander. Je verkoopt wel maar er moet geld bij, de marges zijn erbarmelijk slecht. Ondanks al het geld dat de importeur er ook al achteraan gooit. Wee hebben het dus zien aankomen en ik heb met de bank afgesproken dat we via het terugmanagen naar één vestiging de toekomst proberen veilig te stellen."
De suggestie in Brabants Dagblad dat de helft van de tachtig personeelsleden zou worden ontslagen, klopt niet volgens Erick Braat. "Ik ben het hele jaar al bezig met het herplaatsen van de mensen en met het laten overnemen ervan. Ik heb al eerder een tankstations verkocht en de tien mensen die daar werkten zijn allemaal meegegaan. Bovendien is al twintig man weg via natuurlijk verloop. Ik heb nog een maand te gaan en ik verwacht uiteindelijk maar drie tot vijf mensen over te houden die geen werk zullen hebben." 

 

 

Reacties

Geachte,
Ik ben zeker niet verbaast over dit bericht.
Een bedrijf dat zo klantONvriendelijk en on professioneel te werk gaat heeft geen langer recht op bestaan.

Zie review autoweek.

Geplaatst door: Pieter van Lier op

Als oud medewerker van Auto Braat (hierna te noemen als ab) was niet de vraag of ab op houd te bestaan dan wel wanneer. In mindere tijden zijn dit de bedrijven die het eerst omvallen. Het gebrek aan management, sociale vaardigheden en respect t.a.v. zowel personeel dan wel relaties heeft tot dit resultaat geleid. De kwaliteit van verkoopadviseurs liep gaande der jaren met grote schrede achteruit. De personeelsmutaties waren ongekend groot waardoor een stabiele structuur niet haalbaar was. Binnen een kleine (auto) wereld is de structuur van de firma ab al snel bekend. Het gevolg is dat een ieder zichzelf respecterende verkoopadviseur zich niet leent voor firma’s als ab. Het inleveren van kwaliteit resulteert in minder gekwalificeerde verkoopadviseurs met de daarbij behorende verkoopresultaten. Het positieve aan deze ontwikkeling is dat klanten en medewerkers niet langer het slachtoffer zullen zijn van ab praktijken. Op autoweek.nl onder, tests/myrevieuw dealer en opgelicht.net, komt u tal van voorbeelden tegen die deze val tot gevolg hebben gehad. Het argument van Eric Braat dat hij “niet de goede auto’s voor de markt” heeft wekt de lachers op de hand. In dat geval zouden er al meerdere dealers binnen de merken die ab voert al moeten zijn gevallen. Dat garage Denissen (een solide partner en Nissan dealer) de honneurs voor Tilburg gaat waarnemen zegt genoeg over het vertrouwen in het tot op heden gevoerde Kia merk door ab.

Binnen de wereld zagen college dit al langer aankomen, publiekelijk zullen velen aangenaam verrast zijn. Een rotte appel is grotendeels uit de mand verwijderd.

Een oud medewerker.

Geplaatst door: van Gestel op