Kia onderzoekt via enquêtes op verkoop- én servicegebied voortdurend de mate van tevredenheid bij klanten over de kwaliteit van het verkooptraject en het onderhoudstraject. Deze zogenoemde customer satisfaction index (CSI) is een zware factor in de competitie.

Maar er is nog een aantal belangrijke meetpunten: trainingsdeelname, sales en aftersales performance. Het sluitstuk is net als vorig jaar de geheimzinnige mystery guest.
Nieuw was dit jaar de beoordeling van de dealer op de inzet voor Kia Duurzaam, daarmee draait alles om innoveren, reduceren en compenseren. Bij reduceren en compenseren is de inzet van de Kia-dealer van groot belang. Bij elke nieuw verkochte Kia wordt namelijk het eerste jaar een gratis CO2-compensatie voor het gebruik van de auto aangeboden. Daarnaast is het de taak van de dealer om Kia rijders ook na het eerste jaar binnen het Kia duurzaam programma te houden. De inzet en score hieromtrent was dit jaar voor het eerst één van de  criteria bij de Top Dealer Awards. De Awards die op 12 januari 2009 zijn uitgereikt, hebben betrekking op de prestaties van de dealers over 2008.
Het gaat om de volgende dealers: Autobedrijf G. Braber Ede, Kia Den Bosch BV Den Bosch, Nooteboom Nootdorp, Automobielbedrijf Jo ten Oever Nuth, Kia Tinholt Velserbroek, Autobedrijf Romme Etten-Leur, Autobedrijf Jan van Werkhoven Houten, Autobedrijf Winters Valkenswaard, Autobedrijf Wolters IJsselstein en Autobedrijf Van Zessen B.V. Lexmond.

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding