Directeur Martijn ten Brink van de importeur: "Hoewel Nederland maar een klein land is, zijn we internationaal gezien vaak wel voorloper. Het is goed om te zien dat Mazda Motor Corporation dit ziet en open staat voor onze wensen en meningen." Nederland vervult op vele fronten een voorbeeldfunctie, wat een belangrijke aanleiding was voor het bezoek van de delegatie. Kiyoshi Osaki (cfo van Mazda Motor Corporation), Masazumi Wakayama (senior managing executive officer) en Philip Waring, operationeel directeur van Mazda Motor Europe, bezochten dealer Hartgering & Klomp in Hoofddorp.

 

René Klomp was bijzonder onder de indruk van zijn bezoekers. "Het viel me op dat de Japanners goed op de hoogte zijn van de Nederlandse regelgeving. Ze stelden veel vragen over het veranderende klantgedrag en de financiële uitdagingen voor het dealerbedrijf."

Gezien het feit dat Mazda Motor Nederland sinds enige tijd verantwoordelijk is voor voorraadfinanciering van de dealers is er veel gesproken over de winstgevendheid van de Mazda-dealerbedrijven en de strategie van de onderneming op weg naar 2012. Dan zal Mazda de revolutionaire Sky-technologieën in zijn nieuwe modellen toepassen. Dat zorgt voor dertig procent minder verbruik.

 

 

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding