Veranderende eisen van consumenten hebben ertoe geleid dat Het Motorhuis gekozen heeft voor gecentraliseerde verkoopactiviteiten. Voor de aanschaf van een nieuwe auto doen klanten thuis achter de computer het vooronderzoek. Voor de uiteindelijke koop is men vervolgens bereid een grotere afstand af te leggen dan vroeger.

Voor service en onderhoud heeft de klant echter behoefte aan een locatie binnen een beperkte afstand van huis of werk. De huidige panden met grote showrooms voldoen daarvoor lang niet altijd meer aan de eisen. Voor de regio Hoofddorp had Het Motorhuis al eind 2009 de verkoopactiviteiten verplaatst naar Hillegom en Haarlem. De showroom van het pand aan de Sonderholm was daardoor overbodig geworden. De nieuwe servicelocatie is een voorbeeld voor de in de nabije toekomst nog te openen servicecentra, zegt Het Motorhuis. Het bedrijf heeft zichzelf namelijk ten doel gesteld om haar netwerk van zeventien servicecentra verder uit te breiden.

Het Motorhuis begon negentig jaar geleden als familiebedrijf en is uitgegroeid tot een dealerorganisatie met zeventien locaties in het westen van Nederland. Samen met zusterbedrijven AutoSchadehuis, MultiLease, MultiRent en MultiEnergy maakt Het Motorhuis onderdeel uit van Markeur Groep.