Op de vooravond van de autotentoonstelling werd de Gallery onofficieel in gebruik genomen voor een bijeenkomst met de pers. Mercedes heeft sinds 1913 heeft een showroom op de Champs Elysées, destijds op nummer 154.  Net na de Eerste Wereldoorlog verhuisde de showroom naar nummer 138, waar hij tot het eind van de jaren dertig in gebruik bleef . Die huidige locatie werd in 1980 geopend en werd samen met de showroom op Piccadilly Circus in Londen de bestbezochte  Mercedes showroom ter wereld, met in 1999 dagelijks tussen vijf- en twaalfduizend bezoekers. In 2000 werd de showroom in Parijs rigoureus verbouwd. In de Parijse Gallery verwacht men twee miljoen bezoekers per jaar. Het pand heeft een oppervlakte van vijfhonderd vierkante meter en de verbouwing is gebeurd met ecologische materialen. Na Berlijn en München is Parijs de derde Europese stad met een Mercedes-Benz Gallery. In de komende jaren zullen dergelijke galerieën met hetzelfde architectonische concept worden geopend.

 

Intussen wordt aan 11th Avenue in Manhattan gewerkt aan een flagship store. De ruim 31 duizend vierkante meter grote oppervlakte zal gaan dienen als het voorbeeld van ‘Autohaus-design’. De New Yorkse dealer zal dan als voorbeeld dienen voor andere dealers in Amerika. Mercedes en zijn dealernetwerk zullen in totaal zo’n 1,7 miljard dollar investeren in de verbeteringen van het design van de showrooms. Manhattan zal in de eerste helft van volgend jaar zijn deuren openen voor klanten en bezoekers.