De dealers van Daihatsu zijn ‘zwaar teleurgesteld’ maar zitten niet in zak en as, volgens voorzitter Frank van der Weide. "Het was een donderslag bij heldere hemel maar de dealers hebben goed en professioneel gereageerd. We gaan maandag (17 januari) met de directie van Daihatsu overleggen over zo gunstig mogelijke voorwaarden voor de komende tijd." Directeur Eric Prent: "Met het servicen van het rijdende wagenpark is er genoeg te doen maar we willen de dealers tegemoet komen. Vervolgens moeten zij uitzien naar andere activiteiten."
Zie ook: Daihatsu stopt met autoverkoop in Europa
Voor Daihatsu-dealers was het sowieso moeilijk een bedrijf draaiende te houden met alleen Daihatsu. De meeste dealers hebben nevenactiviteiten door veel in occasions te doen of vertegenwoordigen ook een ander merk. Daihatsu heeft een trouwe klantenkring, zo is meerdere keren uit onderzoek van bijvoorbeeld AutoWeek gebleken.
wordt het; dag-hatsjoe type klerios? alleen nog onderhoud en onderdelen. en nou maar hopen dat er wat stuk gaat op z’n tijd dan komt de dealer de lange winter en donkere wel door. subiet omzien naar een betere kwaliteit van omzet en tevreden klanten zou ik zo zeggen.