Het Indi-programma wordt nu bij verschillende merken uitgerold. "Op dit moment zijn er dealers en importeurs in allerlei verschillende fasen", aldus voorzitter Martin Huisman. "Sommige dealers verkeren nog in de oriëntatiefase en andere zijn al volledig op het systeem aangesloten. Het is een mijlpaal dat we de honderdste dealer mogen verwelkomen. Al met al zijn we dus goed op koers." Met deze mijlpaal komt het platform in de volwassenheidsfase, vindt Huisman. "Het bestuur, de functionele beheergroep en de verschillende consultants werken samen met RDC aan de verdere ontwikkeling. Ook met de verschillende dms-leveranciers is constructief overleg."
Voordat een bedrijf aan Indi begint zijn er verschillende stadia te onderkennen. Het begint allemaal met het benoemen van klantendata. Daarna moeten er afspraken gemaakt worden binnen het merk over tarieven en eigendom. "Het is best een uitdaging om iedereen op één lijn te krijgen, maar de vaart zit er nu in."

Vereniging Indi is een initiatief van RAI Vereniging afdeling Auto’s en Bovag Autodealers. Met Indi wil men met intelligente interfaces zorgen voor het deelbaar maken, volledig maken en schoonmaken van databases binnen het merkkanaal.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding