Door middel van Inruilvoorstel krijgen autobedrijven de vraag van de consument binnen en beschikken zij meteen over de beschrijving van de in te ruilen auto, inclusief foto’s. Het autobedrijf doet vervolgens zelf een financieel voorstel.

Daarmee biedt het autobedrijf meer service richting de consument, vindt marketingdirecteur Albertien van der Hoeven van AutoTrack.nl: "Je ziet dat 65 procent van de consumenten die een auto kopen hun auto inruilen. Zij oriënteren zich  voornamelijk ’s avonds en via internet. Met Inruilvoorstel kunnen autobedrijven hier meteen op inspelen, buiten hun openingstijden om." Met Inruilvoorstel beschrijft de consument in zes stappen zijn auto, inclusief zes foto’s en een foto van elke schade. Deze gegevens stuurt hij online naar het autobedrijf waar hij een interessante auto heeft gezien. Het autobedrijf kan nu – door de nauwkeurige beschrijving – een gegrond inruilvoorstel aan de consument retourneren.

Nils van der Veen, commercieel directeur bij AutoTaxatie.net: "Tweehonderd van de autobedrijven die nu al gebruikmaken van onze Inruilmodule, hebben die nu gekoppeld aan Inruilvoorstel op AutoTrack.nl. Dit bewijst de kracht van de samenwerking tussen AutoTrack.nl en AutoTaxatie.net." Van der Hoeven: "Voordeel voor het autobedrijf is dat hij op eenvoudige wijze de openingstijden van de showroom kan verruimen. Daarnaast ontvangt het autobedrijf op een overzichtelijke manier alle aanvragen via de website van AutoTaxatie.net en kan hij direct zelf met de consument communiceren."