De reden voor deze uitbreiding was voor de hand liggend, vindt commercieel directeur Erik van den Heuvel van Autodata."We hadden al gecommuniceerd dat Autodata zich verder zou specialiseren in de social media. En dan is de integratie met Facebook een logisch vervolg." Facebook is door de mogelijkheid een bedrijfspagina te maken niet meer weg te denken bij de moderne retailer. Een autobedrijf kan met deze koppeling de consument de mogelijkheid geven binnen Facebook te kijken naar het actuele aanbod van nieuwe en gebruikte auto’s. "In Amerika zijn er zelfs al bedrijven die geen eigen website meer hebben maar alles afhandelen via Facebook. Zo’n vaart zal het in Nederland wellicht niet lopen maar realtime voorraadmarketing via Facebook is niet meer weg te denken."  

Naast Facebook heeft Autodata met WheelerDelta inmiddels koppelingen met alle social media die ertoe doen, zoals YouTube, Twitter en nu dus ook Facebook. Met Facebook hebben de autobedrijven miljoenen potentiële klanten onder handbereik waarbij het aanbod door de bezoeker simpel en efficiënt gedeeld kan worden met de eigen vriendengroep.
Sinds de oprichting in 1992 heeft Autodata Nederland zich ontwikkeld als een marketing- en salesorganisatie met occasionmanagement als specialisatie. ‘Enkele duizenden klanten’ gebruiken één of meerdere producten die gepositioneerd kunnen worden in de flow van taxeren tot beheren. De afgelopen jaren heeft Autodata zijn product- en dienstenaanbod verbreed ten behoeve van met name dealers, universelen, importeurs en leasemaatschappijen.
ClicksAutomotive is een dochterbedrijf van Autodata. Het is een internetmarketingbedrijf voor de autobranche. De diensten zijn speciaal ontwikkeld om de omzet nieuwverkoop, gebruikt en aftersales te vergroten. Doelstelling is met  actiewebsites, inruilmodules, voorraad plug-ins en Adword-campagnes bij Google nieuwe betalende klanten te werven voor het autobedrijf.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding