Seat opent in China 15 dealers in 2012

Seat heeft op de Guangzhou Auto Show zijn expansieplannen voor China bekendgemaakt. Nadat Seat in april van dit jaar op de show van Sjanghai aankondigde in China op de markt te komen, heeft het merk nu het startsein gegeven voor het oprichten van een (bescheiden) netwerk van vooreerst vijftien dealerbedrijven.

Het verkoop- en marketingnetwerk is in eerste instantie gefocust op China´s belangrijkste steden – inclusief Beijing, Sjanghai, Chongquing, Shenzhen, Wuhan, Chengdu en Guangzhou. In de toekomst zal het aantal dealerbedrijven verder toenemen, verklaarde  Seat-baas James Muir.  Tijdens de presentatie op de Guangzhou Auto Show zei hij: "We werken aan de oprichting van een dealernetwerk dat een belangrijk element gaat vormen van ons succes in China. Het grote doel is dat we vertegenwoordigd zijn in de belangrijkste steden van het land en later zullen we het netwerk verder uitbreiden totdat we in alle belangrijke stedelijke gebieden van China zitten."  Weiming Soh, van Volkswagen Group in China, zegt erover: "De start van Seat is belangrijk voor de strategie van de Volkswagen Group in China omdat we daarmee alle merken in China compleet hebben." 

Tijdens de eerste presentatie op de Guangzhou Auto Show toont Seat de Ibiza en Leon die in 2012 in China op de markt komen. De Leon wordt leverbaar vanaf de lente, de Ibiza volgt gedurende de tweede helft van het jaar. Tevens presenteert Seat de Alhambra en drie studiemodellen die de afgelopen twaalf maanden werden onthuld: de IBL sedan, de IBX SUV en de IBE sportcoupé.

Op de eerste dag van de Guangzhou Auto Show legde Seat ook de eerste steen van het dealerbedrijf in de stad. Paul Sevin, baas van sales & marketing van Seat, benadrukte de symbolische waarde van deze eerstesteenlegging, die de start van de activiteiten in China markeert. Seat zegt ‘tot de meest prominente geïmporteerde merken op de Chinese markt’ te willen behoren. Samen met landen als Rusland en Mexico zal China bijdragen aan de groei van de Spaanse VW-dochter in de komende jaren, is de verwachting.

De onderneming werkt momenteel aan de voorbereidingen voor de verdere uitbreiding van het verkoop- en marketingnetwerk en aan het aannemen en trainen van medewerkers om de dealerbedrijven vanaf de lente van 2012 operationeel  te hebben. Tegelijkertijd heeft Seat  in het financiële district van Beijing zijn hoofdkantoor voor China geopend. Daar werken momenteel zo’n twintig medewerkers, aldus Seat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Seat opent in China 15 dealers in 2012 - Automobielmanagement.nl

Seat opent in China 15 dealers in 2012

Seat heeft op de Guangzhou Auto Show zijn expansieplannen voor China bekendgemaakt. Nadat Seat in april van dit jaar op de show van Sjanghai aankondigde in China op de markt te komen, heeft het merk nu het startsein gegeven voor het oprichten van een (bescheiden) netwerk van vooreerst vijftien dealerbedrijven.

Het verkoop- en marketingnetwerk is in eerste instantie gefocust op China´s belangrijkste steden – inclusief Beijing, Sjanghai, Chongquing, Shenzhen, Wuhan, Chengdu en Guangzhou. In de toekomst zal het aantal dealerbedrijven verder toenemen, verklaarde  Seat-baas James Muir.  Tijdens de presentatie op de Guangzhou Auto Show zei hij: "We werken aan de oprichting van een dealernetwerk dat een belangrijk element gaat vormen van ons succes in China. Het grote doel is dat we vertegenwoordigd zijn in de belangrijkste steden van het land en later zullen we het netwerk verder uitbreiden totdat we in alle belangrijke stedelijke gebieden van China zitten."  Weiming Soh, van Volkswagen Group in China, zegt erover: "De start van Seat is belangrijk voor de strategie van de Volkswagen Group in China omdat we daarmee alle merken in China compleet hebben." 

Tijdens de eerste presentatie op de Guangzhou Auto Show toont Seat de Ibiza en Leon die in 2012 in China op de markt komen. De Leon wordt leverbaar vanaf de lente, de Ibiza volgt gedurende de tweede helft van het jaar. Tevens presenteert Seat de Alhambra en drie studiemodellen die de afgelopen twaalf maanden werden onthuld: de IBL sedan, de IBX SUV en de IBE sportcoupé.

Op de eerste dag van de Guangzhou Auto Show legde Seat ook de eerste steen van het dealerbedrijf in de stad. Paul Sevin, baas van sales & marketing van Seat, benadrukte de symbolische waarde van deze eerstesteenlegging, die de start van de activiteiten in China markeert. Seat zegt ‘tot de meest prominente geïmporteerde merken op de Chinese markt’ te willen behoren. Samen met landen als Rusland en Mexico zal China bijdragen aan de groei van de Spaanse VW-dochter in de komende jaren, is de verwachting.

De onderneming werkt momenteel aan de voorbereidingen voor de verdere uitbreiding van het verkoop- en marketingnetwerk en aan het aannemen en trainen van medewerkers om de dealerbedrijven vanaf de lente van 2012 operationeel  te hebben. Tegelijkertijd heeft Seat  in het financiële district van Beijing zijn hoofdkantoor voor China geopend. Daar werken momenteel zo’n twintig medewerkers, aldus Seat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding