Jaarcongres AutoCrew Nederland: groei naar 170 leden

Vijftien maanden na de effectieve start van AutoCrew in Nederland hebben tweehonderd deelnemers – AutoCrew-leden, grossiers en leveranciers – een evaluatie gemaakt en vooruitgekeken naar 2012. AutoCrew mikt tegen eind 2012 op 170 leden.

AutoCrew (Bosch) telt in Nederland nu 75 leden. "De meeste garagebedrijven moesten elkaar nog leren kennen waardoor er weinig informatie uitgewisseld werd. Het jaarcongres was een ideale gelegenheid om een AutoCrew-groepsgevoel te creëren en te stimuleren. Dit deden we onder andere door een aantal leden in de kijker te zetten en hun ervaring als AutoCrew-lid te delen met de andere aanwezigen", aldus Gerwin Vegter, marketingdirecteur Networks France & Benelux toe. Tijdens het congres werden het trainingsprogramma en het marketingplan voor 2012 voorgesteld. Er werd ook stilgestaan bij de technische ontwikkelingen op gebied van hybride, waar Bosch een belangrijke rol speelt, en er waren workshops rond de Euro 5-norm en de FSA diagnosetesters van Bosch.  

Het voorbije jaar werd naast ledenwerving ook hard gewerkt aan de uitbouw van de interne organisatie binnen Bosch en het ontwikkelen van ondersteunende middelen voor het netwerk. "Het team bestaande uit Eric Rietveld, Sales Manager Benelux, Concept Manager Marieke Groeneveld en vier Concept Adviseurs (Nieck van Dam, Tom Becks, Han Overweg en Armando Boom) is nu compleet en goed ingewerkt.  "De grote opkomst heeft ons aangenaam verrast."

AutoCrew werd begin maart 2010 in Nederland geïntroduceerd. Na de verkennende gesprekken met onder meer de grossiers en de nodige praktische voorbereidingen, werd in juni 2010 met de ledenwerving gestart.  AutoCrew (www.autocrew.nl) richt zich tot universele garagebedrijven die individuele accenten in de bedrijfsvoering willen leggen en willen investeren in het volgen van opleidingen, het gebruik van Bosch-diagnoseapparatuur en -software en een herkenbare uitstraling. De nadruk ligt op typische werkplaatsactiviteiten zoals reparatie, onderhoud en bandenservice.

 AutoCrew biedt zijn leden jaarlijks zes technische opleidingen, begeleiding en ondersteuning door de grossier, uitstraling en toegang tot een aantal marketingtools zoals advertenties en direct mailings.  

 

 

Jaarcongres AutoCrew Nederland: groei naar 170 leden - Automobielmanagement.nl

Jaarcongres AutoCrew Nederland: groei naar 170 leden

Vijftien maanden na de effectieve start van AutoCrew in Nederland hebben tweehonderd deelnemers – AutoCrew-leden, grossiers en leveranciers – een evaluatie gemaakt en vooruitgekeken naar 2012. AutoCrew mikt tegen eind 2012 op 170 leden.

AutoCrew (Bosch) telt in Nederland nu 75 leden. "De meeste garagebedrijven moesten elkaar nog leren kennen waardoor er weinig informatie uitgewisseld werd. Het jaarcongres was een ideale gelegenheid om een AutoCrew-groepsgevoel te creëren en te stimuleren. Dit deden we onder andere door een aantal leden in de kijker te zetten en hun ervaring als AutoCrew-lid te delen met de andere aanwezigen", aldus Gerwin Vegter, marketingdirecteur Networks France & Benelux toe. Tijdens het congres werden het trainingsprogramma en het marketingplan voor 2012 voorgesteld. Er werd ook stilgestaan bij de technische ontwikkelingen op gebied van hybride, waar Bosch een belangrijke rol speelt, en er waren workshops rond de Euro 5-norm en de FSA diagnosetesters van Bosch.  

Het voorbije jaar werd naast ledenwerving ook hard gewerkt aan de uitbouw van de interne organisatie binnen Bosch en het ontwikkelen van ondersteunende middelen voor het netwerk. "Het team bestaande uit Eric Rietveld, Sales Manager Benelux, Concept Manager Marieke Groeneveld en vier Concept Adviseurs (Nieck van Dam, Tom Becks, Han Overweg en Armando Boom) is nu compleet en goed ingewerkt.  "De grote opkomst heeft ons aangenaam verrast."

AutoCrew werd begin maart 2010 in Nederland geïntroduceerd. Na de verkennende gesprekken met onder meer de grossiers en de nodige praktische voorbereidingen, werd in juni 2010 met de ledenwerving gestart.  AutoCrew (www.autocrew.nl) richt zich tot universele garagebedrijven die individuele accenten in de bedrijfsvoering willen leggen en willen investeren in het volgen van opleidingen, het gebruik van Bosch-diagnoseapparatuur en -software en een herkenbare uitstraling. De nadruk ligt op typische werkplaatsactiviteiten zoals reparatie, onderhoud en bandenservice.

 AutoCrew biedt zijn leden jaarlijks zes technische opleidingen, begeleiding en ondersteuning door de grossier, uitstraling en toegang tot een aantal marketingtools zoals advertenties en direct mailings.