De meest prominente plaats binnen de vernieuwde website is ingeruimd voor acties van merkdealers. "Vooral grote dealerbedrijven zijn tegenwoordig constant in de lucht met eigen verkoopacties. Daar spelen wij nu op in. Wij richten ons primair op verkoopacties van dealerholdings uit de DSN Dealerholding Top-50. Actieauto.nl vertegenwoordigt het officiële merkkanaal, acties van andere partijen komen er bij ons niet in," aldus Clem Dickmann van conceptontwikkelaar Aumacon. Het gaat bij actieauto.nl overigens niet alleen om acties voor nieuwe personenauto’s, ook voordelige bestelauto’s en ‘groene’ acties hebben voortaan een eigen plaats in deze actiedatabase. Dickmann: "De rol van actieauto.nl is primair faciliterend. Door alle interessante verkoopacties op één centrale plaats inzichtelijk te maken ontvangen wij een interessant publiek, dat wij op onze beurt zo snel mogelijk in contact brengen met een professionele dealer. Anderzijds heeft de consument de zekerheid dat geen voordeelactie over het hoofd wordt gezien. Ook kan er direct worden doorgeklikt naar de test van de gewenste auto van AutoWeek, zodat men goed voorbereid het verkoopgesprek ingaat."

Dagelijks zijn meer dan 125 verschillende verkoopacties te vinden op actieauto.nl. Maar ook andere consumentensites maken gebruik van de database, zoals autoweek.nl  met 1,6 miljoen unieke bezoekers per maand). Maandelijks ontvangen actieauto.nl en autoweek.nl ruim 45 duizend unieke actiebezoekers. Tezamen bekijken deze bezoekers 160 duizend actiepagina’s per maand.

Actieauto.nl is een concept van Aumacon, een onafhankelijk marketingbureau voor de automotive-sector en specialist in marktanalyse en de begeleiding van bedrijfskundige en strategische vraagstukken, en van Sanoma.