Voor het aanbieden van gebruikte auto’s wordt gebruik gemaakt van AutoBlox, het online softwaresysteem van FleetSelect. Dat levert de Subaru-organisatie een besloten web-omgeving, waar de aangesloten dealers onderling auto’s kunnen kopen en verkopen. Het gaat hierbij om zo goed als nieuwe auto’s, demonstratieauto’s, inruilauto’s en ook occasions van vreemde merken. Ook bestaat de mogelijkheid auto’s aan te bieden op de verschillende veilingen van FleetSelect aan ruim vijfduizend nationale en tienduizend internationale kopers.

"De wens om inzichtelijk te maken welke auto’s er nu precies bij welke Subaru-dealer stonden wordt hiermee gerealiseerd", aldus Joop Niesten van de Subaru salescommissie. Dealers kunnen binnen hun eigen web-omgeving alle aangeboden auto’s bekijken, een bod uitbrengen en eventueel direct tot aankoop overgaan. Iedere occasion is voorzien van een uitgebreid inspectierapport volgens de standaardnorm van FleetSelect, inclusief opties, foto’s en details over eventuele schades. Daarnaast kunnen de dealers hun eigen occasions inbrengen. Onderlinge transacties handelen de Subaru-dealers met behulp van FleetSelect af en worden via het systeem ook getransporteerd.

De Subaru-dealerorganisatie bestaat uit 32 autobedrijven die op jaarbasis zo’n drieduizend gebruikte auto’s verkopen. Fleetselect Autoveiling organiseert wekelijks vijftien veilingen. De auto’s zijn afkomstig van meer dan 350 inbrengers, waaronder leasemaatschappijen, auto-importeurs, dealerbedrijven, financiële instellingen, curatoren, verhuurbedrijven en fleetowners. Op basis van het online remarketingplatform AutoBlox organiseert FleetSelect besloten veilingen en remarketingplatforms voor veertien importeurs en dealergroepen, waaronder Peugeot, Citroen, FGA, BMW, Mercedes en de Volkswagen Group.

Joop Niesten, lid van de salescommissie van het Subaru dealernetwerk (links), ondertekent met Gerhard Prent van FleetSelect de overeenkomst