Bovendien was Smeets Autogroep met deze én de vestigingen in Heerlen en Maastricht ook goed voor vier individuele gouden Klanttevredenheidsmedailles. Zodoende mag Smeets zich dit jaar ook de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland noemen.

Directeur Math Smeets nam tijdens een speciale bijeenkomst in het Louwman Museum in Den Haag de bijbehorende Klant Nr. 1-trofee in ontvangst. Klanten kunnen zich over hun ‘eigen’ dealerbedrijf uitspreken via enquêtes waarbij alle aspecten van klanttevredenheid aan de orde komen. Klanttevredenheid heeft bij Mercedes-Benz topprioriteit omdat het een belangrijke factor is voor de loyaliteit op lange termijn. Bovendien zijn tevreden klanten belangrijke ambassadeurs voor het merk.

In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De essentie ervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van álle processen binnen een dealerbedrijf. Iedere werknemer wordt daarop getraind, is doordrongen van het belang ervan en handelt ernaar.

Smeets, met vestigingen in Ittervoort, Heerlen en Maastricht,  sprong eruit met individuele topscores en een afgetekende overall-overwinning. Smeets mag zich na beoordeling van zijn klanten in 2013 dan ook de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland noemen. Directeur Math Smeets: "We hebben alle processen goed ingeregeld."

Dit jaar werden de Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards voor de zesde keer uitgereikt. Dat gebeurde in het Louwman Museum in Den Haag. Hans-Bahne Hansen, ceo van Mercedes-Benz Nederland reikte de prijzen uit. Hij prees de resultaten van de Nederlandse dealers.

Math Smeets van Smeets Autogroep in Limburg krijgt de Klant Nr. 1-trofee overhandigd door Hans-Bahne Hansen (President en CEO Mercedes-Benz Nederland).