Tesla Motors opent ‘store’ bij Museumplein Amsterdam

George Blankenship verklaarde Nederland gisteren openlijk de liefde tijdens een persconferentie van Tesla Motors, waar hij de baas is van ‘Sales & Ownership Experience’ is. “Nergens anders zijn er zoveel overeenkomsten tussen het land en ons merk.” Tesla doet ook meteen zaken en kondigt belangrijke uitbreidingen aan in Amsterdam.

George Blankenship praat met het van Amerikanen bekende, aanstekelijke enthousiasme over zijn merk Tesla. Als ex-topman van Apple’s retailvestigingen verontschuldigt hij zich nadrukkelijk voor het dragen van een das ("alleen voor de foto’s") en legt daarna omstandig uit hoe zeer Nederlanders verschillen van andere Europeanen. "Jullie begonnen als enigen niet meteen uit te zoeken welke zakelijke deals er te maken waren. In plaats daarvan gingen alle deuren open en konden wij eerst eens rustig rondkijken met wie wij te maken hadden. Zodoende hebben we Nederland leren kennen als een samenleving waarin elektrische mobiliteit veel meer leeft dan in andere landen. We hebben een gemeenschappelijke visie. En dat helpt als je een locatie zoekt voor een Europees hoofdkantoor." Die locatie wordt dus de Amsterdamse Zuidas, terwijl Tesla zich – op nog onbekende termijn – ook nog nabij het Museumplein met een winkel zal vestingen en elders in de stad met een servicecentrum.

Tesla heeft al een winkel in Eindhoven en kondigde kortgeleden aan in Tilburg zijn Europese distributiecentrum te gaan vestigen. Dit is ook de locatie waar de auto’s afleveringsklaar worden gemaakt. Traditionele dealers kent Tesla niet. "Wie een auto wil kopen, gaat gewoon naar de website", stelt Blankenship – alsof je boodschappen bij Albert aanvinkt. "Wij leveren ‘m voor je deur af. De winkels zijn er puur om mensen te laten kennismaken met elektrisch rijden. De locaties waar in de toekomst winkels en servicecentra komen, zijn afhankelijk van waar wij onze auto’s verkopen. Wij zien elke klant als een punt op de kaart – waar de grootste concentratie punten ontstaat, zal Tesla te vinden zijn."

De auto’s zelf lijken haast van ondergeschikt belang, al is de Model S een onthutsend andere auto dan pakweg de Jaguar XF of Audi A6 waarmee hij concurreert. Bijzonder is de frunk, een samenvoeging van de woorden front en trunk: een kofferbak voorin de auto. Want de motor zit tussen de achterwielen en de bodemplaat is de batterij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Tesla Motors opent ‘store’ bij Museumplein Amsterdam - Automobielmanagement.nl

Tesla Motors opent ‘store’ bij Museumplein Amsterdam

George Blankenship verklaarde Nederland gisteren openlijk de liefde tijdens een persconferentie van Tesla Motors, waar hij de baas is van ‘Sales & Ownership Experience’ is. “Nergens anders zijn er zoveel overeenkomsten tussen het land en ons merk.” Tesla doet ook meteen zaken en kondigt belangrijke uitbreidingen aan in Amsterdam.

George Blankenship praat met het van Amerikanen bekende, aanstekelijke enthousiasme over zijn merk Tesla. Als ex-topman van Apple’s retailvestigingen verontschuldigt hij zich nadrukkelijk voor het dragen van een das ("alleen voor de foto’s") en legt daarna omstandig uit hoe zeer Nederlanders verschillen van andere Europeanen. "Jullie begonnen als enigen niet meteen uit te zoeken welke zakelijke deals er te maken waren. In plaats daarvan gingen alle deuren open en konden wij eerst eens rustig rondkijken met wie wij te maken hadden. Zodoende hebben we Nederland leren kennen als een samenleving waarin elektrische mobiliteit veel meer leeft dan in andere landen. We hebben een gemeenschappelijke visie. En dat helpt als je een locatie zoekt voor een Europees hoofdkantoor." Die locatie wordt dus de Amsterdamse Zuidas, terwijl Tesla zich – op nog onbekende termijn – ook nog nabij het Museumplein met een winkel zal vestingen en elders in de stad met een servicecentrum.

Tesla heeft al een winkel in Eindhoven en kondigde kortgeleden aan in Tilburg zijn Europese distributiecentrum te gaan vestigen. Dit is ook de locatie waar de auto’s afleveringsklaar worden gemaakt. Traditionele dealers kent Tesla niet. "Wie een auto wil kopen, gaat gewoon naar de website", stelt Blankenship – alsof je boodschappen bij Albert aanvinkt. "Wij leveren ‘m voor je deur af. De winkels zijn er puur om mensen te laten kennismaken met elektrisch rijden. De locaties waar in de toekomst winkels en servicecentra komen, zijn afhankelijk van waar wij onze auto’s verkopen. Wij zien elke klant als een punt op de kaart – waar de grootste concentratie punten ontstaat, zal Tesla te vinden zijn."

De auto’s zelf lijken haast van ondergeschikt belang, al is de Model S een onthutsend andere auto dan pakweg de Jaguar XF of Audi A6 waarmee hij concurreert. Bijzonder is de frunk, een samenvoeging van de woorden front en trunk: een kofferbak voorin de auto. Want de motor zit tussen de achterwielen en de bodemplaat is de batterij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding