Het premiumlabel garandeert leaserijders ‘de allerbeste kwaliteit en service voor reparatie- en onderhoudsbeurten’, aldus de leasemaatschappij. In 2012 ontvingen Bosch Car Service en BMW Group Nederland ook al het keurmerk. De aanstelling van Renault ligt in lijn met de professionalisering en versterking van het onderhoudsnetwerk van LeasePlan. De leasemaatschappij streeft naar een breed en kwalitatief hoogwaardig onderhoudsnetwerk voor de leaserijders op te bouwen. Renault heeft 144 dealers plus 49 servicepunten. In totaal telt het netwerk van premium suppliers van LeasePlan nu 626 vestigingen, verspreid door heel Nederland.

Premium partners van LeasePlan zijn onderhoudsleveranciers die optimale dienstverlening, uitmuntende kwaliteit en vooral gemak leveren richting automobilisten met een leaseauto. Renault scoort vooral hoog door hun dienstverlening, nazorg en hun professionele samenwerking met LeasePlan, zo blijkt uit onderzoek onder leaserijders. Beide partijen, Renault en LeasePlan, zijn voornemens de service richting leaserijders verder te optimaliseren. Hiertoe hebben zij onderling een meerjarig contract afgesloten.

LeasePlan is twee jaar geleden gestart met het  voorkeursnetwerk. Alle leveranciers in het netwerk worden door LeasePlan continu beoordeeld op de kwaliteit van het geleverde werk, het proces en de daarmee gepaard gaande kosten. Via de LeasePlan AfspraakPlanner krijgen leaserijders eenvoudig inzicht in het bij LeasePlan aangesloten voorkeursnetwerk. Leaserijders bepalen binnen dit netwerk zelf bij welke leverancier zij reparatie- en onderhoudsdiensten afnemen – bij de merkendealer of via het universele kanaal.