Koopkracht.nl bundelt autokopers voor autodealers

Door consumenten met een serieuze koopintentie te bundelen, wil Koopkracht.nl (een initiatief van Juffermans Support) autodealers de kans bieden om meerdere auto’s in één klap te verkopen.

Maandelijks zijn volgens Juffermans ruim zeventienduizend particuliere consumenten op zoek naar een nieuwe auto. Ruim de helft van de individuele kopers heeft een hekel aan onderhandelen. Zij kunnen zich tegen een vergoeding aanmelden bij Koopkracht.nl, die voor hen met dealers om de tafel gaat zitten met als doel de beste korting te bedingen. Daarbij kunnen dealers tegelijkertijd – vanuit één bundel nieuwe auto’s – een stevige verversing van hun occasions realiseren. "We weten al tientallen jaren dat consumenten niet van onderhandelen houden en bijna een aversie tegen autoverkopers hebben", zegt Boudewijn Finson, directeur van Koopkracht.nl. "Voordat die houding aan beide zijden structureel is veranderd, bieden wij met Koopkracht.nl de helpende hand. Natuurlijk letten wij scherp op het consumentenbelang. Maar dealerbedrijven spinnen ook garen bij onze aanpak. Zij krijgen via ons toegang tot een groep zeer serieuze kopers van een nieuwe auto. Deze mensen betalen Koopkracht.nl een fee op basis waarvan wij de dealer met de beste korting zoeken. Onze slogan is daarom ‘Samen de beste autodeal’. De potentie is groot met maandelijks ruim zeventien duizend particuliere consumenten die een nieuwe auto zoeken."

Het oriëntatieproces speelt zich online af, weet ook Finson. "Toch moeten aspirant-kopers op enig moment onderhandelen over inruil en korting. Dát leggen zij, door zich in te schrijven, centraal bij ons neer. Wij kloppen met een stapel koopintenties bij dealers aan. Degene die ons – en uiteindelijk de consument – het beste aanbod doet, ontvangt de gegevens van de kopers tegen een kleine vergoeding. Daarmee creëren we aan beide zijden zekerheid: over de hoogste korting en over zeer serieuze kopers." Finson vervolgt: "Daarna is het aan aspirant-koper en dealer om contact met elkaar te zoeken en de transactie af te ronden. Grote voordelen zijn dat de dealer zijn potentiële klant dus óók in de showroom krijgt, dat beide weten waar ze aan toe zijn en dat de dealer hem ter plekke kan interesseren voor een voorraadmodel in plaats van de te bestellen auto. Overigens kunnen consumenten via de site een reële inruilwaarde voor hun auto laten berekenen. Wij hanteren daarvoor de gegevens van Autotelex."

De mensen achter Koopkracht.nl weten hoe de automarkt in elkaar zit. Finson: "Uiteindelijk verwachten wij dat dealers open staan voor zeer kansrijke prospects, die feitelijk na het gedane aanbod van de dealer al geen prospect meer zijn. Je krijgt in één klap een mooi volume binnen. Al beseffen we ons dat daar orders bij zitten die buiten de dealerregio kunnen vallen. Desalniettemin heeft deze dealer als voordelen dat hij extra occasions binnenhaalt én dat hij in de directe aftersales kan scoren met accessoires en andere aanbiedingen."
Koopkracht.nl brengt consumenten die in de markt zijn voor een nieuwe auto bij elkaar en legt die verzamelde vraag per merk en model bij officiële merkdealers neer. Deze laten Koopkracht.nl weten welke korting zij dit aantal serieuze koopintenties bieden. De bundel gaat naar de dealer die de beste deal biedt. Consumenten schrijven zich voor honderd euro in bij Koopkracht.nl. Als Koopkracht.nl niet een beste deal vindt, ontvangen de deelnemers hun geld terug. Dealers betalen een bedrag per lead. Koopkracht.nl is een initiatief van Juffermans Support uit Den Haag, dat zeventien jaar actief is als reclame- en marketingbureau in de automotive branche.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

heeft dhr Juffermans al door dat de meeste auto’s die momenteel verkocht worden nog geen 100 euro restmarge hebben.

Geplaatst door: C.Mondt op

Mooi initiatief , maar ik betwijfel dat de consument nog een gesprekspartner erbij wilt.

Laat staan dat de marges zich er überhaupt niet voor lenen.

Desniettemin , wens ik ze veel succes.

(PS: de beste deal bestaat niet alleen uit prijs ; ) )

Geplaatst door: Carlo Hensgens op
Koopkracht.nl bundelt autokopers voor autodealers - Automobielmanagement.nl

Koopkracht.nl bundelt autokopers voor autodealers

Door consumenten met een serieuze koopintentie te bundelen, wil Koopkracht.nl (een initiatief van Juffermans Support) autodealers de kans bieden om meerdere auto’s in één klap te verkopen.

Maandelijks zijn volgens Juffermans ruim zeventienduizend particuliere consumenten op zoek naar een nieuwe auto. Ruim de helft van de individuele kopers heeft een hekel aan onderhandelen. Zij kunnen zich tegen een vergoeding aanmelden bij Koopkracht.nl, die voor hen met dealers om de tafel gaat zitten met als doel de beste korting te bedingen. Daarbij kunnen dealers tegelijkertijd – vanuit één bundel nieuwe auto’s – een stevige verversing van hun occasions realiseren. "We weten al tientallen jaren dat consumenten niet van onderhandelen houden en bijna een aversie tegen autoverkopers hebben", zegt Boudewijn Finson, directeur van Koopkracht.nl. "Voordat die houding aan beide zijden structureel is veranderd, bieden wij met Koopkracht.nl de helpende hand. Natuurlijk letten wij scherp op het consumentenbelang. Maar dealerbedrijven spinnen ook garen bij onze aanpak. Zij krijgen via ons toegang tot een groep zeer serieuze kopers van een nieuwe auto. Deze mensen betalen Koopkracht.nl een fee op basis waarvan wij de dealer met de beste korting zoeken. Onze slogan is daarom ‘Samen de beste autodeal’. De potentie is groot met maandelijks ruim zeventien duizend particuliere consumenten die een nieuwe auto zoeken."

Het oriëntatieproces speelt zich online af, weet ook Finson. "Toch moeten aspirant-kopers op enig moment onderhandelen over inruil en korting. Dát leggen zij, door zich in te schrijven, centraal bij ons neer. Wij kloppen met een stapel koopintenties bij dealers aan. Degene die ons – en uiteindelijk de consument – het beste aanbod doet, ontvangt de gegevens van de kopers tegen een kleine vergoeding. Daarmee creëren we aan beide zijden zekerheid: over de hoogste korting en over zeer serieuze kopers." Finson vervolgt: "Daarna is het aan aspirant-koper en dealer om contact met elkaar te zoeken en de transactie af te ronden. Grote voordelen zijn dat de dealer zijn potentiële klant dus óók in de showroom krijgt, dat beide weten waar ze aan toe zijn en dat de dealer hem ter plekke kan interesseren voor een voorraadmodel in plaats van de te bestellen auto. Overigens kunnen consumenten via de site een reële inruilwaarde voor hun auto laten berekenen. Wij hanteren daarvoor de gegevens van Autotelex."

De mensen achter Koopkracht.nl weten hoe de automarkt in elkaar zit. Finson: "Uiteindelijk verwachten wij dat dealers open staan voor zeer kansrijke prospects, die feitelijk na het gedane aanbod van de dealer al geen prospect meer zijn. Je krijgt in één klap een mooi volume binnen. Al beseffen we ons dat daar orders bij zitten die buiten de dealerregio kunnen vallen. Desalniettemin heeft deze dealer als voordelen dat hij extra occasions binnenhaalt én dat hij in de directe aftersales kan scoren met accessoires en andere aanbiedingen."
Koopkracht.nl brengt consumenten die in de markt zijn voor een nieuwe auto bij elkaar en legt die verzamelde vraag per merk en model bij officiële merkdealers neer. Deze laten Koopkracht.nl weten welke korting zij dit aantal serieuze koopintenties bieden. De bundel gaat naar de dealer die de beste deal biedt. Consumenten schrijven zich voor honderd euro in bij Koopkracht.nl. Als Koopkracht.nl niet een beste deal vindt, ontvangen de deelnemers hun geld terug. Dealers betalen een bedrag per lead. Koopkracht.nl is een initiatief van Juffermans Support uit Den Haag, dat zeventien jaar actief is als reclame- en marketingbureau in de automotive branche.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

heeft dhr Juffermans al door dat de meeste auto’s die momenteel verkocht worden nog geen 100 euro restmarge hebben.

Geplaatst door: C.Mondt op

Mooi initiatief , maar ik betwijfel dat de consument nog een gesprekspartner erbij wilt.

Laat staan dat de marges zich er überhaupt niet voor lenen.

Desniettemin , wens ik ze veel succes.

(PS: de beste deal bestaat niet alleen uit prijs ; ) )

Geplaatst door: Carlo Hensgens op