Opel trekt zich alweer terug van Australische markt

Opel zal zich na minder dan een jaar alweer terugtrekken van de Australische markt. Men zegt geen winstgevende business case meer te hebben.

Opel Australia heeft dit besluit bevestigd aan CarAdvice, nadat een interne bron al had gemeld dat Opel van plan was de verkoop van Opel te staken. Daarna heeft het bedrijf het nieuws officieel gemaakt en heeft gezegd dat men het netwerk gaat afbouwen met onmiddellijke ingang. Dat netwerk zou bestaan uit twintig dealers. Opel introduceerde zichzelf in Australië in augustus 2012, en de verkopen begonnen met ingang van september 2012 met de Corsa, Astra hatchback en Insignia. Volgens het management in Duitsland zou Opel per jaar vijftienduizend auto’s kunnen verkopen op de Australische markt maar in de periode tot  juni 2013 waren het er nog geen duizend. Woordvoerder Michelle Lang: "In het segment waarin wij onze Opels moeten verkopen, is nu ongelooflijk veel concurrentie. De omstandigheden zijn zodanig veranderd dat de hele business case niet meer haalbaar is. Wij zien dat niet veranderen en Opel Duitsland ook niet. We moesten onze auto’s herpositioneren, met name de Astra, waardoor we gewoon niet winstgevend zullen zijn. Afgezien van het volume, het is een kwestie van winstgevendheid en duurzame winstgevendheid."

De Astra van Opel’s grote hoop op een positie op de Australische markt. Opel werkt nu met zustermerk Holden om te bekijken of er modellen van Opel zijn die als nicheproduct op de Australische markt kunnen worden gebracht met een Holden-badge. De introductie van de Opel Zafira was gepland voor volgende week maar dat event is afgelast. (bron: CarAdvice.com)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Opel trekt zich alweer terug van Australische markt - Automobielmanagement.nl

Opel trekt zich alweer terug van Australische markt

Opel zal zich na minder dan een jaar alweer terugtrekken van de Australische markt. Men zegt geen winstgevende business case meer te hebben.

Opel Australia heeft dit besluit bevestigd aan CarAdvice, nadat een interne bron al had gemeld dat Opel van plan was de verkoop van Opel te staken. Daarna heeft het bedrijf het nieuws officieel gemaakt en heeft gezegd dat men het netwerk gaat afbouwen met onmiddellijke ingang. Dat netwerk zou bestaan uit twintig dealers. Opel introduceerde zichzelf in Australië in augustus 2012, en de verkopen begonnen met ingang van september 2012 met de Corsa, Astra hatchback en Insignia. Volgens het management in Duitsland zou Opel per jaar vijftienduizend auto’s kunnen verkopen op de Australische markt maar in de periode tot  juni 2013 waren het er nog geen duizend. Woordvoerder Michelle Lang: "In het segment waarin wij onze Opels moeten verkopen, is nu ongelooflijk veel concurrentie. De omstandigheden zijn zodanig veranderd dat de hele business case niet meer haalbaar is. Wij zien dat niet veranderen en Opel Duitsland ook niet. We moesten onze auto’s herpositioneren, met name de Astra, waardoor we gewoon niet winstgevend zullen zijn. Afgezien van het volume, het is een kwestie van winstgevendheid en duurzame winstgevendheid."

De Astra van Opel’s grote hoop op een positie op de Australische markt. Opel werkt nu met zustermerk Holden om te bekijken of er modellen van Opel zijn die als nicheproduct op de Australische markt kunnen worden gebracht met een Holden-badge. De introductie van de Opel Zafira was gepland voor volgende week maar dat event is afgelast. (bron: CarAdvice.com)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding