Daarmee kan de klant zich tot vijf jaar na aankoop van het voertuig tegen onverwachte reparatiekosten indekken. Deze reparatiekostenverzekering verhoogt de bezettingsgraad in de werkplaats van de Subaru-dealer en versterkt de klantenbinding op lange termijn, zo redeneert CarGarantie. Daarmee stelt de verzekering verdere reparatiewerkzaamheden veilig en verhoogt de verkoopkansen voor accessoires en service diensten. Na het verstrijken van de fabrieksgarantie neemt het servicemarktaandeel van de dealer bij de klant immers snel af. Voor ieder autobedrijf betekent dat een afname van garagebezoeken en van omzet.

Het Subaru Zekerheidsplan is een verzekering tegen reparatiekosten en dekt alle belangrijke en dure onderdelen van het voertuig zoals de motor, de versnellingsbak en de elektrische installatie.  Bij schadegevallen neemt CarGarantie direct alle gedekte reparatiekosten voor haar rekening, zonder dat de klant daarvoor ook maar een cent vooruit hoeft te betalen. CarGarantie draagt bovendien de loon- en materiaalkosten integraal. De verzekering tegen reparatiekosten is aan het voertuig gekoppeld en gaat bij verkoop over op de nieuwe eigenaar.

42 jaar geleden introduceerde CarGarantie als eerste aanbieder in Duitsland de garantie voor occasions. Het bedrijf, dat inmiddels in achttien Europese landen en China actief is, biedt de automobielbranche individuele garantie- en klantenbindingsprogramma’s voor ocassions en nieuwe auto’s. Sinds 2000 is CarGarantie ook in Nederland vertegenwoordigd. CarGarantie zegt een bestand van meer dan twee miljoen garantiecontracten te hebben en 22 duizend contractpartners.