Castrol: aantal werkplaatsbezoeken 27 procent lager

Op de langere termijn is er een duidelijke daling te herkennen in de frequentie van werkplaatsbezoeken van auto’s. In vergelijking met tien jaar geleden is het aantal bezoeken in Engeland met 27 procent gedaald van gemiddeld 1,28 bezoeken per jaar in 2002 tot 0,93 bezoeken in 2012.

Dat blijkt uit de Castrol Professional Car Servicing and Repair Trend Tracker Report 2013. Het aantal reparaties per auto is gedaald van 0,77 naar 0,72 in dezelfde periode. In z’n algemeenheid is het aantal werkplaatsbezoeken voor regulier onderhoud en reparaties in het afgelopen decennium afgenomen van 2,06 gemiddeld per auto per jaar tot 1,65 per auto per jaar, dat is een afname van twintig procent in tien jaar tijd. 

De afname van het onderhoud per auto is het resultaat van de steeds langer worden intervallen van de auto’s enerzijds en het afnemende aantal kilometers dat de mensen rijden anderzijds, zo stelt het rapport. De analist van de Trend Tracker Report, Chris Oakham, zegt erover: "De afname van het aantal reparaties is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van de sterk toegenomen kwaliteit van de auto. Maar er zijn ook andere oorzaken, zoals het uitstellen van niet-essentiële reparaties vanwege geldgebrek van de consument door de recessie."

Jo Clayton van Castrol voegt toe: "Het aantal jaarlijkse bezoeken aan werkplaatsen daalt elk jaar en dat is slecht nieuws voor bedrijven in de aftersales. Terwijl eigenlijk meer dure reparaties nodig zijn als de auto’s ouder worden, compenseert dit niet noodzakelijkerwijs het effect dat autobezitters gewoon minder vaak de werkplaats bezoeken." Autobedrijven zouden daarom alles in het werk moeten stellen om de klanten naar de werkplaats te krijgen en vervolgens die bezoeken zoveel mogelijk uit te buiten. Volgens Clayton zou een ‘elektronisch visueel gemaakt gezondheidsrapport’ van de auto kunnen helpen de klant te overtuigen van noodzakelijke werkzaamheden nu of in de toekomst.  

 

Castrol: aantal werkplaatsbezoeken 27 procent lager - Automobielmanagement.nl

Castrol: aantal werkplaatsbezoeken 27 procent lager

Op de langere termijn is er een duidelijke daling te herkennen in de frequentie van werkplaatsbezoeken van auto’s. In vergelijking met tien jaar geleden is het aantal bezoeken in Engeland met 27 procent gedaald van gemiddeld 1,28 bezoeken per jaar in 2002 tot 0,93 bezoeken in 2012.

Dat blijkt uit de Castrol Professional Car Servicing and Repair Trend Tracker Report 2013. Het aantal reparaties per auto is gedaald van 0,77 naar 0,72 in dezelfde periode. In z’n algemeenheid is het aantal werkplaatsbezoeken voor regulier onderhoud en reparaties in het afgelopen decennium afgenomen van 2,06 gemiddeld per auto per jaar tot 1,65 per auto per jaar, dat is een afname van twintig procent in tien jaar tijd. 

De afname van het onderhoud per auto is het resultaat van de steeds langer worden intervallen van de auto’s enerzijds en het afnemende aantal kilometers dat de mensen rijden anderzijds, zo stelt het rapport. De analist van de Trend Tracker Report, Chris Oakham, zegt erover: "De afname van het aantal reparaties is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van de sterk toegenomen kwaliteit van de auto. Maar er zijn ook andere oorzaken, zoals het uitstellen van niet-essentiële reparaties vanwege geldgebrek van de consument door de recessie."

Jo Clayton van Castrol voegt toe: "Het aantal jaarlijkse bezoeken aan werkplaatsen daalt elk jaar en dat is slecht nieuws voor bedrijven in de aftersales. Terwijl eigenlijk meer dure reparaties nodig zijn als de auto’s ouder worden, compenseert dit niet noodzakelijkerwijs het effect dat autobezitters gewoon minder vaak de werkplaats bezoeken." Autobedrijven zouden daarom alles in het werk moeten stellen om de klanten naar de werkplaats te krijgen en vervolgens die bezoeken zoveel mogelijk uit te buiten. Volgens Clayton zou een ‘elektronisch visueel gemaakt gezondheidsrapport’ van de auto kunnen helpen de klant te overtuigen van noodzakelijke werkzaamheden nu of in de toekomst.