De onlangs gelanceerde website is een collectief platform van de Nederlandse Mazda-dealers met de ondersteuning van Prof Marketing uit Leeuwarden, waarop klanten 24 uur per dag, zeven dagen in de week terecht kunnen voor het aanvragen van proefritten, het maken van showroomafspraken en het stellen van vragen via chat, telefoon of e-mail. De website is geen verkoopkanaal aldus Mazda Nederland, maar ‘een verlenging van de dealershowroom’.

De collectieve samenwerking van de Mazda-dealers op deze website is uniek voor Nederland, meldt de importeur. "Het is algemeen bekend dat internet een wezenlijk onderdeel van het aankoopproces van een auto is geworden", aldus Geraldine Brouwers, director network & risk van Mazda Motor Nederland. "Het past in onze strategie online en offline met elkaar te verbinden. De bijzondere samenwerking van de dealers biedt hen de mogelijkheid hun online marketingbestedingen efficiënter en effectiever in te zetten."

Klanten kunnen 24 uur per dag, zeven dagen per week via de site persoonlijk contact hebben voor vragen, showroomafspraken en proefritafspraken. De dealer is en blijft de plek waar de uiteindelijke verkooptransactie plaatsvindt, zegt MMNL. als ook de aflevering en de daarop volgende service en het onderhoud van de auto. De Mazda Dealer Ondernemers Vereniging MDOV houdt toezicht op het beheer van de website, Mazda Motor Nederland investeert mee op het platform in de vorm van marketingbijdragen.

Het concept is de afgelopen zeven maanden door MMNL en de MDOV in samenwerking met Prof Marketing uitgewerkt. Dat heeft geleid tot dit platform, dat potentieel geïnteresseerden op het internet actief gaat benaderen als extensie van de showroom. Bij de lancering zijn ruim negentig procent van de Mazda-dealers in Nederland aangesloten op het platform.