"We hebben het druk, vormen onze ideeën via het internet en hebben behoefte aan gemakkelijke oplossingen die passen in ons dagelijks leven. Speciaal een bezoek inplannen aan een autodealer, op een ver afgelegen industrieterrein, om een auto te kopen past hier niet meer bij," aldus een verklaring van Motorhuis. Om de redenen opent Motorhuis in samenwerking met Mazda Nederland morgen een nieuwe winkel in hartje centrum van de sleutelstad Leiden. Hier kan het publiek kennismaken met het merk Mazda, en met name met de aldaar opgestelde nieuwe Mazda3 en Mazda6. In de winkel zij steeds twee adviseurs aanwezig.

Motorhuis (met drie Mazda-vestigingen in Bemmel, Nijmegen en sinds kort ook in Amsterdam) is hiermee de eerste Mazda-dealer die de klant op deze wijze tegemoet treedt in een winkelstraat. De winkel is voorlopig voor een half jaar gehuurd, daarna wordt geëvalueerd. De Mazda Store is te bezoeken op de Haarlemmerstraat 119 in Leiden of via http://mazdastore.motorhuis.nl op het internet. 

Motorhuis is in grootte – aldus de DSN Dealerholding Top-50 – de tiende autodealers in Nederland. Naast Mazda is Motorhuis nog actief met Citroën (12 vestigingen), Opel (11), Hyundai (40, Fiat (4) en Alfa Romeo (3).