Tesla wil de dingen anders doen, met eigen dealers die bijvoorbeeld naast premiummerken uit de mode en technologie zijn gesitueerd, zoals Cucci of MontBlanc. Een veel groter deel van de consumenten bezoekt winkelcentra dan dat ze auto-eilanden of groepen traditionele dealerbedrijven bezoeken. Om het merk Tesla dus in een dergelijke omgeving te plaatsen, geeft grote mogelijkheden om de prospects te informeren, testritten aan te bieden en te werken aan de merkbekendheid.  De klanten kunnen de Tesla Model S zien (kost in Engeland ongeveer zestigduizend pond) en ze kunnen spreken met productspecialisten. Uiteindelijk moeten ze hun bestelling niet in de winkel plaatsen op de website van Tesla.

Tesla hoopt dat een winkel in een winkelcentrum minder aanvoelt als een traditionele showroom, een verkoopomgeving waar de klant druk voelt te kopen. De mensen komen de eerste keer misschien gewoon een binnen wandelen en gaan weer weg. Later zouden ze nog ‘ns terugkomen met een paar vragen en een derde keer nog ‘ns, aldus Tesla. De eerste auto’s in de nieuwe showroom hebben nog een stuur links. De modellen met het stuur rechts zijn onderweg, aldus de Amerikaanse fabrikant. (bron: AM Online) Onlangs werd bekend dat Tesla in Nederland Arnhem en Den Haag een service centre gaat openen in plaats van Rotterdam en Apeldoorn.