Dat vindt Ian Robertson van de raad van bestuur van BMW. Hij zei dit op de presentatie van de jaarcijfers woensdag (19 maart) in München. De batterij-elektrische auto is ook in Nederland populair, zo meldt woordvoerder Reitsma van BMW Nederland. Hij praat over een mogelijke afzet van i3’s dit jaar ‘in vier cijfers’ en over het vergroten van het aantal ‘agenten’, zoals de dealers heten bij de i3. Volgens het Duitse brancheblad Automobilwoche gaan er geruchten dat de productie in Leipzig maar moeizaam op gang komt maar dat werd door de verantwoordelijke topman Herbert Diess tegengesproken. De productie loopt volledig volgens plan, zegt hij. De wachttijden voor de i3 bedragen inmiddels vier tot zes maanden, afhankelijk van de afzonderlijke markten. Vooral in Noorwegen is de vraag heel groot. De productie van de i3 met de carbon-carrosserie lijkt niet zo gemakkelijk te verhogen of te verkleinen dan die van traditionele fabricage. De top van BMW wijt de lange levertijden dus aan de vraag die hoger is dan verwacht.
Voorts is sinds een week ook het bestelsysteem in de VS opengesteld. Men verwacht dat de Verenigde Staten met afstand de grootste markt voor de i3 zullen worden. Maar Diess gaat er niet vanuit dat de levertijden nu nog langer worden want in de productieplanning zijn de bestellingen uit Amerika al meegenomen. In Duitsland loopt het nog niet zo’n vaart. In de eerste twee maanden ging het om vierhonderd eenheden.