Elke AutoTrack-bezoeker die in deze actieperiode via AutoTrack een auto koopt, maakt via online deelname aan de actie kans op het terugverdienen van het aankoopbedrag van maximaal 12.500 euro. Als tweede en derde prijs zijn respectievelijk maximaal vijfduizend en tweeënhalf duizend euro te winnen. Autobedrijven die de meeste verkopen realiseren, kunnen ook prijzen winnen, bijvoorbeeld een jaar lang gratis adverteren op AutoTrack.nl.
Business unit manager Fréderique van de Poll van AutoTrack: "We bieden onze klanten al sinds 2004 deze actie aan. Het werkt heel simpel: wij promoten de actie groots in alle media en de bij AutoTrack aangesloten autobedrijven kunnen gratis gebruikmaken van de actie via het beschikbare promotiepakket. Daarmee kan elk autobedrijf online en in de showroom aan de consument laten zien dat ze na aankoop bij dit autobedrijf exclusief kans maken op mooie prijzen via AutoTrack. Zo heeft het autobedrijf een extra verkoopinstrument om een potentiële klant te overtuigen juist nu bij hen een auto te kopen. Want wie wil nou niet het aankoopbedrag terugwinnen?"
In 2013 werd na afloop van de actie de hoogste omzet geregistreerd, namelijk  ruim 82 miljoen euro.