Dat zei directeur Thomas Bauch van de importeur van Volvo Cars in Keulen tegen het Duitse vakblsd Automobilwoche.  Met name in mkb-bedrijven met kleinere wagenparken ziet hij potentieel. De trend is dat bedrijven meer neigen naar pools met auto’s die voor meerdere werknemers beschikbaar zijn en juist daarvoor zou het Volvo-concept geschikt zijn. Maar ook voor privégebruik ziet Bauch mogelijkheden, vanwege de hoge flexibiliteit van het webbased-systeem met volautomatische betaling.
Volvo Duitsland gaat niet zelf als aanbieder optreden maar gaat zijn dealers ervoor inzetten. De importeur zorgt voor het technische platform, voor advies en voor marketingondersteuning. En de planning is heel strak: begin december zullen de naam van het concept en de naam van de partner van Volvo in dit project officieel worden bekendgemaakt. In de periode tot eind maart 2015 moeten dan de gesprekken met de deelnemende dealers worden gevoerd. In de zomer moeten honderdvijftig dealers met het nieuwe concept aan de slag, voor zover zij het model tenminste als winstgevend inschatten. Men laat elke dealer zelf zijn keuze maken, aldus Bauch.
Volvo Duitsland ziet het jaar 2015 met vertrouwen tegemoet. Volgend jaar wil men de afzet in Duitsland verhogen naar 38 duizend eenheden (ongeveer 32 duizend in 2014) en daarmee een marktaandeel realiseren van 1,2 procent . Rond de 5,5 duizend stuks moeten worden gerealiseerd door de nieuwe modellen XC 90 en de V 60 Cross Country die in maart beschikbaar komen. Op termijn wil Volvo in Duitsland een marktaandeel realiseren van twee procent. In Nederland heeft Volvo Cars een marktaandeel van zo’n 4,5 procent. (bron: Automobilwoche)

        

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding