PSA wil DS vooral profileren als duurder exclusief merk. Het suggereert de dealers daarom thema’s als avant-garde, origineel ontwerp en luxe te benadrukken in hun marketing activiteiten. Daarnaast zou DS ook gepresenteerd kunnen worden in boutiek-achtige showrooms midden in winkelcentra, iets wat ook andere merken in Groot-Brittannië graag doen. DS heeft al zo’n presentatie in Westfield in Stratford bij Londen, één van de grootste overdekte winkelcentra van het land.

Alistair Fairgrieve, marketing manager DS voor Groot-Brittannië: "Volgend jaar willen we zo’n 80 tot 90 dealers hebben, nu wordt DS verkocht bij 180 Citroën-dealers. We kijken naar de geografische spreiding maar ook naar de cijfers over klanttevredenheid." De uitgekozen dealers kunnen dan in hun showroom een zogenaamde DS-salon creëren waarbij de importeur daadwerkelijk ondersteuning biedt.  De kosten moeten echter wel voor de helft door de dealer zelf worden opgebracht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding