Zes Daihatsu-garages samen voor kennis en onderdelenlevering

Een groep van zes Daihatsu erkend reparateurs heeft Daihatsuservice.nl opgezet. Men wil hiermee de kennis van de oudere Daihatsu’s en de onderdelenvoorziening langjarig in stand houden. “We willen hiermee de toekomst van het merk zekerstellen. Het is klantenbinding.”

In 2011 is aan de levering  van nieuwe Daihatsu’s  in Europa een einde gekomen. Louwman Groep nam in 2013 officieel de activiteiten over van Daihatsu Holland. Samen met de ongeveer 75 service-dealers is eraan gewerkt de service en levering van onderdelen te garanderen.
Maar de omstandigheden veranderen in hoog tempo, vindt initiatiefnemer Rob Willemse van Wimoca in Rotterdam.  "Voor je het weet, loopt de aandacht voor het merk terug. En als het lang gaat duren voordat de onderdelen geleverd worden, versterk je dat effect. We hebben best een bereidwillige en goeie importeur maar toch loopt het langzaam terug. Bij Louwman is de laatste technische man met een langjarige Daihatsu-ervaring vertrokken en nu is er alleen nog kennis van na 2010, zeg maar. Wij willen de kennis van de oudere modellen die nu nog in de organisatie aanwezig is, behouden. En we willen zo lang als mogelijk is onderdelen kunnen leveren.  Het is een kwestie van klantenbinding. "
Met een aantal ‘bevriende collega’s’ heeft Willemse daarom Daihatsuservices.nl opgezet.  Op deze website is een forum voor het stellen van technische vragen, er is een inkoopportaal en er kunnen onderdelen worden besteld. Met de website is technische bijstand voor de oudere modellen door heel Nederland zo veel mogelijk gegarandeerd voor de toekomst. De deelnemende Daihatsu-servicedealers zullen zich ook inzetten naar oplossingen te zoeken als er een onderdeel naar verloop van tijd niet meer leverbaar zou zijn. Aftersalesorganisatie Louwman is niet bij het initiatief betrokken. "Maar het is allemaal in alle openheid gebeurd, Louwman weet er alles van."

De deelnemende service-dealers zijn Wimoca in Rotterdam,  Auto Hommel in Etten,  Auto Litjens in Bergen, J.W. de Voogd in Vlissingen, Koop Doorten in Hoogeveen en Autobedrijf Bedeaux in Groessen.

 

Zes Daihatsu-garages samen voor kennis en onderdelenlevering - Automobielmanagement.nl

Zes Daihatsu-garages samen voor kennis en onderdelenlevering

Een groep van zes Daihatsu erkend reparateurs heeft Daihatsuservice.nl opgezet. Men wil hiermee de kennis van de oudere Daihatsu’s en de onderdelenvoorziening langjarig in stand houden. “We willen hiermee de toekomst van het merk zekerstellen. Het is klantenbinding.”

In 2011 is aan de levering  van nieuwe Daihatsu’s  in Europa een einde gekomen. Louwman Groep nam in 2013 officieel de activiteiten over van Daihatsu Holland. Samen met de ongeveer 75 service-dealers is eraan gewerkt de service en levering van onderdelen te garanderen.
Maar de omstandigheden veranderen in hoog tempo, vindt initiatiefnemer Rob Willemse van Wimoca in Rotterdam.  "Voor je het weet, loopt de aandacht voor het merk terug. En als het lang gaat duren voordat de onderdelen geleverd worden, versterk je dat effect. We hebben best een bereidwillige en goeie importeur maar toch loopt het langzaam terug. Bij Louwman is de laatste technische man met een langjarige Daihatsu-ervaring vertrokken en nu is er alleen nog kennis van na 2010, zeg maar. Wij willen de kennis van de oudere modellen die nu nog in de organisatie aanwezig is, behouden. En we willen zo lang als mogelijk is onderdelen kunnen leveren.  Het is een kwestie van klantenbinding. "
Met een aantal ‘bevriende collega’s’ heeft Willemse daarom Daihatsuservices.nl opgezet.  Op deze website is een forum voor het stellen van technische vragen, er is een inkoopportaal en er kunnen onderdelen worden besteld. Met de website is technische bijstand voor de oudere modellen door heel Nederland zo veel mogelijk gegarandeerd voor de toekomst. De deelnemende Daihatsu-servicedealers zullen zich ook inzetten naar oplossingen te zoeken als er een onderdeel naar verloop van tijd niet meer leverbaar zou zijn. Aftersalesorganisatie Louwman is niet bij het initiatief betrokken. "Maar het is allemaal in alle openheid gebeurd, Louwman weet er alles van."

De deelnemende service-dealers zijn Wimoca in Rotterdam,  Auto Hommel in Etten,  Auto Litjens in Bergen, J.W. de Voogd in Vlissingen, Koop Doorten in Hoogeveen en Autobedrijf Bedeaux in Groessen.