"Toen we zagen wat er met deze auto was gebeurd, hebben we de dealer ook gevraagd waarom hij hem zo lang liet staan. ‘Voor iedere auto is een koper te vinden’ was zijn commentaar. Dat horen we vaker. Hij dacht dat de auto zeker 1.000 pond (bijna 1.300 euro) op zou kunnen brengen." Maar de dealer vergat daarbij dat hij zijn auto’s gemiddeld binnen twee maanden verkocht. "In de tijd dat die Corsa te koop stond had hij 42 andere auto’s kunnen verkopen. Bovendien heeft het hem duizenden gekost aan advertentiekosten."

King trekt daaruit wel een les voor autodealers: die moeten hun bedrijf veel meer beschouwen als een supermarkt en daaruit ook de nodige lessen trekken. "Je moet je net zo gedragen als een winkelier. Zij hebben bijvoorbeeld een vaste klanten kaart waar je allemaal voordeeltjes mee krijgt. Maar voor de winkelier zelf is het een enorme bron van informatie over wat de klant wil. Dat moeten dealers in tweedehands auto’s ook goed bedenken: wat wil de klant eigenlijk kopen. Die auto’s moet je dan ook voor je bedrijf hebben staan."