Grootste VW-bedrijf in België verkoopt minder auto’s

De Belgische importeur en dealer van alle merken van de VW Groep d’Ieteren heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 35.586 nieuwe voertuigen weten te verkopen. Dat is 5,1 procent minder dan een jaar eerder. De omzet steeg desondanks met 2,4% door een gunstiger productmix met onder meer meer SUV’s en duurdere Porsches.

dieteren

D’Ieteren houdt daarmee nog altijd ruim 20 procent van de totale Belgische markt voor personenauto’s in handen. Om de groei vast te houden en om de klant aan zich te binden investeert de autodivisie zwaar in digitale en mobiele platformen, meldt het beursgenoteerde d’Ieteren in een kwartaalbericht.

Het in autoruiten gespecialiseerde dochterbedrijf Belron van onder meer CarGlass zag de organische omzet toenemen met 9,2 procent dankzij een groter marktaandeel en voor de autoglasmarkt gunstige weersomstandigheden. Vanwege negatieve wisselkoers-ontwikkelingen nam de uiteindelijke omzet van Belron met 4,2 procent toe. "De prestaties van Belron werden bevorderd door een stijging van het marktaandeel dankzij duurzame investeringen in marketing, relaties met key accounts en serviceniveaus. De onderneming blijft innoveren, met verbeteringen van de operationele prestaties en zijn aanbod voor key accounts, evenals de aanbieding van nieuwe diensten," schrijft de directie.

Voor heel 2018 verwacht het bedrijf een lichte daling van de Belgische markt voor nieuwe wagens. "D’Ieteren Auto streeft naar stabiele volumes dankzij commerciële initiatieven en lanceringen van nieuwe modellen. Het risico bestaat dat de implementatie van WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) leidt tot leveringsvertragingen, aangezien alle voertuigmodelvarianten tegen september 2018 getest en gecertificeerd moeten worden in overeenstemming met WLTP."

Grootste VW-bedrijf in België verkoopt minder auto’s - Automobielmanagement.nl

Grootste VW-bedrijf in België verkoopt minder auto’s

De Belgische importeur en dealer van alle merken van de VW Groep d’Ieteren heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 35.586 nieuwe voertuigen weten te verkopen. Dat is 5,1 procent minder dan een jaar eerder. De omzet steeg desondanks met 2,4% door een gunstiger productmix met onder meer meer SUV’s en duurdere Porsches.

dieteren

D’Ieteren houdt daarmee nog altijd ruim 20 procent van de totale Belgische markt voor personenauto’s in handen. Om de groei vast te houden en om de klant aan zich te binden investeert de autodivisie zwaar in digitale en mobiele platformen, meldt het beursgenoteerde d’Ieteren in een kwartaalbericht.

Het in autoruiten gespecialiseerde dochterbedrijf Belron van onder meer CarGlass zag de organische omzet toenemen met 9,2 procent dankzij een groter marktaandeel en voor de autoglasmarkt gunstige weersomstandigheden. Vanwege negatieve wisselkoers-ontwikkelingen nam de uiteindelijke omzet van Belron met 4,2 procent toe. "De prestaties van Belron werden bevorderd door een stijging van het marktaandeel dankzij duurzame investeringen in marketing, relaties met key accounts en serviceniveaus. De onderneming blijft innoveren, met verbeteringen van de operationele prestaties en zijn aanbod voor key accounts, evenals de aanbieding van nieuwe diensten," schrijft de directie.

Voor heel 2018 verwacht het bedrijf een lichte daling van de Belgische markt voor nieuwe wagens. "D’Ieteren Auto streeft naar stabiele volumes dankzij commerciële initiatieven en lanceringen van nieuwe modellen. Het risico bestaat dat de implementatie van WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) leidt tot leveringsvertragingen, aangezien alle voertuigmodelvarianten tegen september 2018 getest en gecertificeerd moeten worden in overeenstemming met WLTP."