Primeur Mercedes-Benz Den Haag: Eerste ‘Flagshipstore’ Europa

Het pand van de dealervestiging van Mercedes-Benz aan de A4 nabij Den Haag is grondig onder handen genomen. Naast een grootscheepse verbouwing, waarvoor ongeveer de helft van het pand is herbouwd, is deze vestiging de eerste ‘flagshipstore’ van het merk in Europa.

Primeur Mercedes-Benz Den Haag: Eerste 'Flagshipstore' Europa

Het mooie toeval wilde dat het idee voor een ingrijpend ander dealerconcept samenviel met de plannen voor deze verbouwing. Zodoende valt Den Haag de eer te beurt deze nieuwe vorm als eerste te mogen openen.

Op korte termijn openen er binnen Nederland nog drie dealerpanden volgens de nieuwe opzet. Hierin staat een andere klantbeleving centraal. Dat geldt zowel voor de werkwijze in de showroom als in de werkplaats. Voor aanschaf van een nieuwe auto blijkt de klant vaak al in detail op de hoogte van de mogelijkheden van het model van zijn voorkeur. Dat vraagt een andere insteek van de ‘verkoper’. Bij de werkplaats ontbreekt de traditionele servicebalie. De klant wordt buiten al opgewacht door een medewerker, die hem/haar persoonlijk aanspreekt. Afhankelijk van de wensen van de klant wordt deze ofwel direct een vervangende auto gegeven, of in een relaxte wachtruimte ontvangen.

Mercedes-Benz Den Haag valt onder MBDB (Mercedes-Benz Dealer Bedrijven B.V.) en is zo indirect een volledige fabrieksvestiging. In een volgend nummer van AM komen we uitgebreider op dit nieuwe dealerconcept terug.

Primeur Mercedes-Benz Den Haag: Eerste ‘Flagshipstore’ Europa - Automobielmanagement.nl

Primeur Mercedes-Benz Den Haag: Eerste ‘Flagshipstore’ Europa

Het pand van de dealervestiging van Mercedes-Benz aan de A4 nabij Den Haag is grondig onder handen genomen. Naast een grootscheepse verbouwing, waarvoor ongeveer de helft van het pand is herbouwd, is deze vestiging de eerste ‘flagshipstore’ van het merk in Europa.

Primeur Mercedes-Benz Den Haag: Eerste 'Flagshipstore' Europa

Het mooie toeval wilde dat het idee voor een ingrijpend ander dealerconcept samenviel met de plannen voor deze verbouwing. Zodoende valt Den Haag de eer te beurt deze nieuwe vorm als eerste te mogen openen.

Op korte termijn openen er binnen Nederland nog drie dealerpanden volgens de nieuwe opzet. Hierin staat een andere klantbeleving centraal. Dat geldt zowel voor de werkwijze in de showroom als in de werkplaats. Voor aanschaf van een nieuwe auto blijkt de klant vaak al in detail op de hoogte van de mogelijkheden van het model van zijn voorkeur. Dat vraagt een andere insteek van de ‘verkoper’. Bij de werkplaats ontbreekt de traditionele servicebalie. De klant wordt buiten al opgewacht door een medewerker, die hem/haar persoonlijk aanspreekt. Afhankelijk van de wensen van de klant wordt deze ofwel direct een vervangende auto gegeven, of in een relaxte wachtruimte ontvangen.

Mercedes-Benz Den Haag valt onder MBDB (Mercedes-Benz Dealer Bedrijven B.V.) en is zo indirect een volledige fabrieksvestiging. In een volgend nummer van AM komen we uitgebreider op dit nieuwe dealerconcept terug.